HULP gevraagd DJI Phantom WATERschade

Beste lezers,

Ik ben een paar weken geleden te water gegaan :( met mijn DJI Phantom v1.1.1. Nu heb ik hem opengemaakt en diverse tests gedaan. Nu is er iets kapot, maar ik kan niet achterhalen wat. Ik hoop dat iemand dit probleem herkent of een oplossing weet, ikzelf vlieg alleen en sleutel in die zin weinig aan mijn quadcopter maar ik vind het leuk (en niet al te moeilijk..) werk.

Dit is er aan de hand:
- Bij opstarten werken er drie motoren, waarvan er eentje hapert, de andere twee lopen prima
- De motor die hapert zal ongetwijfeld vervangen moeten worden
- De motor die niet loopt, moest dacht ik ook vervangen worden. Ik heb de tegenovergestelde motor aan de andere kant zeg maar gedemonteerd en die niet liep erop gezet. Wat blijkt, de motor werkt wel maar hapert ook
- Twee motoren zijn dus stuk en de andere twee doen het wel

Nu is het probleem: wat is er in de arm van die ene motor aan de hand?

Aangezien de motor het wel doet, die heb ik op een andere arm getest, maar zodra ik heb vast soldeer op dat printplaatje van zijn betreffende arm doet ie het niet.

Ofwel na de crash is alles verder in orde behalve 1 arm waarvan ik niet weet wat er stuk is. Hoe moet ik nu verder? Wat ik moet ik vervangen om het weer in orde te krijgen...

Hopelijk heb ik voldoende informatie verstrekt voor een deskundig oordeel van uw kant...

Groeten,

Jaguar

Hoi Jaguar,

Je bent niet helemaal duidelijk, wat gebeurt er als je de motors die niet werken ( 1 helemaal niet en de ander die hapert) verbind op een esc waar de motor nog wel werkt. Je zegt namelijk niet of je de motor die niks deed aansluit op de esc waar de motor hapert ? Als ie te water is gegaan is de kans groter dat er 2 ecs's stuk zijn ( wat jij noemt printplaatje). Werken de motors dus wel goed op een esc waar de motors nog wel goed draaien. Verder hoe ver lag hij in het water en hoe heb je alles droog gemaakt ? Als hij echt helemaal in het water lag en je niet alles kurkdroog hebt gemaakt daarna kan er ondertussen nog meer gaan roesten....en dat is erg gevaarlijk.

Grtz Jeroen

motor kan wel een plons hebben. een esc vaak niet.

een arm die wel werkt (nog werkende esc) gebruiken om alle motoren op te testen. bijna zeker dat ze het allemaal nog doen. als je een goeie motor test op alle esc (speed controller) of armen dan weet je welke je moet vervangen.

zelf zou ik ze allemaal doen. de nog werkende hou je als reserve die andere kunnen in de vuilnisbak.

good luck en hou ons op de hoogte

Back