Hulp gevraagd geen ontvanger signaal op Naza-M lite

Onlangs heb ik op dit forum al eens een vraag gesteld voor het opstarten van mijn quadcopter. Helaas begaf mijn Turnigy 6X het toen en heb ik een nieuwe zender aan moeten schaffen. Ik heb nu bij Conrad de Spektrum DX6i met AR610 ontvanger gekocht.

Ondertussen heb ik veel gelezen op dit forum o.a. het bouwverslag van PsyGho (Emil) http://www.modelbouwforum.nl/thread...n-naza-controller-gps-upgrade-demo-en.161961/ en voor de begin instellingen van mijn zender heb ik even de settings gebruikt van
.

Nu heb ik een probleem dat mijn V-SEN een langdurig knipperende gele led laat zien. Volgens het bouwverslag van Emil betekent dit "geen ontvanger signaal". Volgens mij heb ik wel alles goed aangesloten en begin nu te denken dat de Naza-M lite niet goed is. Ik heb DJI NAZAM Lite Assistant 1.00 incl. drivers op de laptop gezet en opgestart. Het programma ziet alle functie's op de quadcopter en ik kan ook settings wijzigen zoals bv de calibratie van de gyroscoop, en als ik het apparaat beweeg werkt deze. Ook de Spektrum zender en de ontvanger zijn goed aan elkaar gekoppeld en zien elkaar, alleen in de Assistant werken mijn Control Sticks en schakelaars niet. Ik kan het apparaat dus niet opstarten.

Dus mijn vraag hier is kent iemand dit probleem en wie heeft er een oplossing?
upload_2015-12-22_13-3-9.png

Nog even een beschrijving van mijn aansluitingen op de AR610 naar de Naza, waarvan ik hoop dat ze goed zijn:
Aux1 - X2
Gear - U
Rudd - R
Elev - E
Aile - A
Thro - T

Laatst bewerkt:
Dit heb ik gedaan Herman en it werkt. Op het moment dat ik de zender aan zet gaar het ledje in de AR610 branden. Dus volgens de handleiding heb ik de zender en de ontvanger dan aan elkaar gekoppeld.

Geel led code is warmup na starten.

Of dit dan betekend geen verbinding weet ik niet.
Maar geel led is warmup

Edit.....

Ook tx lost.

Ff verder zoeken.

Ik heb eerder de indruk dat de naza jou ontvanger niet ziet.
Oftewel aansluiting niet correct

Een collega heeft de gear op U
Aux 1 op x1
Aux 2 op x2
Aux 3 op x3

Edit.

Vraag me af of hij dit goed heeft

Laatst bewerkt:
Heb je wel het juiste type ontvanger aangegeven in de Naza software ? En 100% dat de servo draadjes juist zitten ( s + en -) en niet omgekeerd ?

Sluit eens 1 esc aan op het throttle kanaal van je ontvanger en kijk eens of de motor draait bij throttle up ( wel props eraf he :-) )

Tjonge tjonge ik ben er uit. Inderdaad zaten de draden vanaf de Naza naar de ontvanger verkeerd om. Ik ben op Google afbeeldingen gaan zoeken naar foto's van de aansluitingen. Ik heb het apparaat 2e hands gekocht en vermoedelijk heeft het vanaf het begin al fout gezeten. Nu ga ik maar weer verder prutsen. In ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp en hopen op minder wind, want ik wil m nu natuurlijk graag proberen.

Ik heb m aangesloten zoals beschreven in mijn vraag aan het begin van dit topic. Alleen de stekkers naar de ontvanger zaten verkeerd om in de Naza. Voortaan dus bruine draad boven.

Back