Hulp gevraagd instellen tactic zender

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Capo, 2 sep 2020.

  1. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Hallo,

    Heb nou een 2e hands arrma senton 4x4 van een forumlid overgenomen en loop tegen het volgende probleem aan.

    Als ik rem dan remt de auto maar heel matig, ook knippert het led lampje op de ontvanger dan.
    Als ik twee keer achter elkaar rem dan remt die wel goed en brandt het led lampje op de ontvanger constant.

    Van wat ik heb begrepen komt dit omdat de zender nu op throttle/brake/reverse staat en los je dit op door deze op throttle/reverse te zetten alleen lukt mij dit niet en kan er ook niet echt wat over vinden.

    Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen?
    Het gaat om een tactic ttx300 zender, heb de handleiding al doorgenomen maar word daar niet veel wijzer uit
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2020
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Remmen door hem in z’n achteruit te zetten? :weetnie:

    Sloopt tandwielen, dogbones, esc en accu. Ook wat je nu doet is geen goed idee. Eerste keer is remmen. Tweede keer is achteruit.

    Het zit in de esc, niet in de zender. Als het goed is kun je het percentage “brake” instellen.
     
  3. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Enig idee hoe? Kon dit niet in de manuel van de zender vinden.

    Dat twee keer remmen overigens ff op de laminaatvloer in de kamer getest. Is vrij glad dus dat zal denk ik geen nadelige gevolgen hebben gehad.

    Daarnaast loop ik tegen het volgende aan. Toen ik de auto even in de achtertuin ging testen kwam ik erachter dat de auto iedere keer naar een paar momenten naar links begint af te wijken en dit word steeds erger. Zo erg zelfs dat het niet meer met de trim is bij te stellen. Heb stekker al paar keer opnieuw aangesloten op de ontvanger en zender en ontvanger opnieuw gebind / gelinkt maar tot nu toe zonder succes.
    Ook als ik de auto alleen aanzet en verder niks doe gaat na een poosje de servo uit zichzelf naar links. Ook reageert deze soms dan helemaal niet meer op stuurinput
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2020
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ja, zo remmen alle auto's door de gashendel op de zender in zijn achteruit te zetten.

    Het knipperen op de ontvanger kan alles zijn, kan een spanningsdip zijn
     
  5. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ja, dûh. :D Echt? ;)
    Maar als je de trekker van je afduwt, REMT de auto, maar gaat nog niet in z’n achteruit. En hoe hard de auto remt, kun je instellen in de ESC.

    @Capo : kijk ff wel type ESC je hebt en zoek daar de handleiding bij.

    De servo: steek die even in een ander kanaal. Of probeer een andere servo. Deze kan best wel eens kapot zijn.
     
  6. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Esc is op dit moment even van ondergeschikt belang zolang de besturing niet goed functioneert.

    Servo in ander kanaal maakte geen verschil.
    Andere servo heb ik zo niet liggen.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar je moet soms de text van de vraagsteller anders bekijken dan hoe jij het ziet. Verderop lees je namelijk dat die maar matig remt, niet achteruit draait. Maar misschien dan de topicstarter dit even beter uitleggen of hij werkelijk over een rem (snelheidsvertraging) praat of dat de wielen direct achteruit gaan draaien bij de rempoging. In dat laatste geval snap ik het knipperen van de ontvanger.
     
  8. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Het is al niet meer van toepassing.
    Heb met de verkoper overlegd en ding gaat terug.
    Allemaal bedankt voor alle input.
     
  9. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ja, dat kan ook. Jammer dat het niet was wat je gedacht/verwacht had.
     
  10. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Ja vind ik ook, niemand zat hier op te wachten maar fijn dat het zo opgelost kan worden.
    De zoektocht gaat gewoon weer verder.
     

Deel Deze Pagina