Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Dag heren schaalbouwers,
Mijn depron Auster mk1 valt niet echt onder de vliegende schaalmodellen (al ben ik er zeer tevreden over ) maar misschien kunnen jullie mij helpen.
Zoals je op het filmpje kunt zien is mijn Auster nog maagdelijk wit. Ik wil hem graag schilderen in het schema zoals de Luchtmacht dat kort na de tweede wereldoorlog gebruikte voor haar Austers mk3. Ze zijn er geweest, vlogen volgens mij vanaf Deelen en Gilze als fotoverkenners maar plaatjes kan ik nergens vinden.
Als goede tweede zou een plaatje of meerdere plaatjes van een RAF kist van de Nederlandse vliegers van tijdens WOII geschikt zijn. Die zijn dan met engelse registratie en met de oranje driehoek op de neus.
Aangezien ik nu eigenlijk helemaal niets heb om op af te gaan is álle informatie welkom.
Filmpje van de maiden van mijn Auster vindt je 6OnGVoTXIJw[/media]
Dank!
Ik weet dat er minimaal nog twee austers rond vliegen in Nederland
de PH-NET
De PH-NEH en de PH-NGK zijn ook Austes maar die zijn zilver/grijs dacht ik
Met wat googlen zul je makkelijk nog meer foto's vinden
ps van de PH-Net moet ik ook nog ergens meer foto's hebben
Hallo,
dank u. Maar dat is nu net het probleem; er is wel heel wat te vinden van hedendaagse (civiel geregistreerde) Austers maar niet over de camouflagekleuren zoals de Koninklijke Luchtmacht die werkelijk gevlogen heeft. Het plaatje wat je liet zien is van een veel later type en jaar. Misschien zijn er in de kleuren, patronen en registratietekens wel helemaal geen verschillen maar juist dat ik het niet kan nagaan houdt me bezig....
Edit- dit deel sloeg nog op de eerste reactie.
Ton, ook jij dank. Het eerste plaatje had ik nog niet gevonden - perfect. Als iemand meer andere aanzichten van heeft zou ik heel erg geholpen zijn. Als kom ik hier ook wel een eind mee, ik denk dat ik het in ieder geval in die stijl ga doen. Het is geen schaalproject dus dan mag je wat bochtjes afsnijden toch :lol:
Heb inmiddels het Militaire Luchtvaart Museum een mailtje gestuurd met de vraag of ze nog wat plaatjes hebben van die Auster in het depot. Even afwachten dus.
Zeg nou zelf, zo'n witte is toch geen gezicht....
Staartwieltje, daar slaap ik al twee nachten niet van. Ik wil het zelf maken maar heb nog geen keus gemaakt hoe ik dat ga doen.
Ben vanmiddag nog even gaan vliegen en dan wil je toch gelijk van alles weer een beetje aanpassen, met als gevolg dat alles er nu weer af ligt. Het begon met de instelhoek van de vleugels die ik een graadje groter heb gemaakt. Toen konden de wielen eigenlijk beter en mooier vast, de stijl boven de voorruit kon mooier, dan is het dak-dekseltje toch ineens ook weer niet zoals ik het wil hebben en zo gaat het maar door.
Als ik geen antwoord krijg van het museum wordt dit hem, en dan met het oranje driehoekje op de neus als stukje artistieke vrijheid van mijn kant Van dit model zijn van alle aanzichten foto's te vinden. En het is een mk1, in tegenstelling to de kist in het MLM; da's een mk3. Dus dan wordt het historisch toch weer correcter....
En zoals je ziet heeft deze een staartsleetje; ook weer eenvoudiger.
Een Tiger Moth met een staartslof staat veel "echter" dan de versies met staartwiel.
Ik zou ook voor een startslof gaan, al kan ik me voorstellen dat de handelbaarheid met een staartwiel op de grond lekkerder is.
Handelbaarheid op de grond is eigenlijk geen issue; op het veld waar ik vlieg is het gras te hoog voor grondstarts. De landing heeft ook meer weg van een carrierlanding; dek aanraken en je staat stil. vandaar dat de bevestiging van de wielen niet zo eenvoudig is. Gister brak me ook de prop tijdens de landing, zal een klappropje moeten worden.
Een staartwieltje vind ik wel mooier, dat ben ik met je eens. Maar als ik hem bestuurbaar zou maken vrees ik weer het ergste voor mijn 9-grams servo in combinatie met het hoge gras. Zal er nog eens over denken....