Hulp gevraagd Robbe Power Peak C8 EQ-BID

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Reivax72, 2 okt 2013.

  1. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    Hallo mede modelbouwers,

    een collega van mij, die pas begonnen is met heli vliegen, heeft een mooie 2de hands heli met lader gekocht.
    deze lader is een Robbe Power Peak C8 EQ-BID, maar nu is het probleem dat we deze lader niet aan de praat krijgen.
    Het display van de lader licht gewoon op, de ventilator draait ook, ik kan gewoon de lipo instellingen doen, maar als ik de lipo aankoppel dan zou ik normaal 1x op de mode knop moeten drukken om het laden te starten, maar dan gebeurd er niets...
    is er hier iemand op het forum die mij (liefst in het nederlands) kan uitleggen hoe deze lader werkt? moet de lipo zowel met + en - stekker en balanceerkabel aangesloten worden?

    alvast bedankt voor jullie hulp.



    mvg Xavier
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    Hallo Ron,

    de tekst op het scherm blijft onveranderd als ik op de startknop (mode-knop) druk.
    de ingestelde waardes blijven zichtbaar op het scherm.
    en wat die handleiding betreft, deze zit inderdaad bij de lader in alle talen, behalve nederlands.
    maar volgens de handleiding moet ik 1x op de mode knop drukken om het laden te starten maar de lader start helaas niet....
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Bij de meeste laders die ik ken moet je de START knop korte tijd ingedrukt houden om het laden te starten. Even kort erop drukken doet "het" niet.
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Inderdaad.....

    Bij alle (Robbe) laders die ik tot nog toe in gebruik heb gehad is het indrukken en vasthouden tot het laden begint.

    Een korte druk helpt je hooguit een stapje verder in het menu , starten van laden doe je door de knop vast te houden.
     
  6. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    ook dat helpt niet....
    nog even een vraagje, als ik de lipo aansluit met + en -, en ik sluit de balanceerstekker ook aan, moet dan de lipo al herkend worden op het scherm? hier blijven tijdens het aansluiten de instelwaardes gewoon op het scherm staan. is dit wel normaal of gaat het hier al fout?

    bedankt alvast voor jullie reactie.

    mvg Xavier
     
  7. peyke

    peyke

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    231
    Locatie:
    z-limburg
    hoi xavier.
    ik heb dezelfde lader.
    je moet de lader eerst vertellen welke accu eraan hangt.

    als je de lader insteekt en je drukt op edit kom je in een menu.
    dan druk je op enter voor "setup parameters"
    in de dit menu kun je 5 accusoorten opslaan, (met enter kun mem. nr instellen)
    je kunt dan aangeven bv. accu 1.lipo.3cell.3000mah.6a laden enz enz. als je alles hebt ingesteld moet je onderaan exit enteren.


    als je dan die accu van 3cell en 3000 wilt laden selecteer je accu 1, dan staan de accu-gegevens in het scherm.

    dan sluit je de lipo aan en dan volstaat het om op mode te drukken om te laden
     
  8. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    Mijn collega (vandaar de late reacties) heeft onderstaande acties allemaal ondernomen, maar helaas doet de lader het niet.
    De lader gaat nu terug naar de fabrikant. aan allen bedankt voor de reactie.

    mvg Xavier
     
  9. Carlo vH

    Carlo vH

    Lid geworden:
    8 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    omgeving Bergen
    Beste Xavier,
    Intussen zijn we een paar jaren opgeschoven in de tijd en zie ik de berichtenwisseling over de voor mij moeilijk te doorgronden Multiplex PowerPeak C8 lader. In het venster van het apparaat, na een 8S accublok te hebben aangesloten en alle parameters op juiste wijze te hebben ingevoerd, staat pontificaal "N" achter "1". Dat betekent dat het apparaat de batterij niet "voelt". Aansluitingen kloppen allemaal.
    Wat heeft jouw (jullie) actie opgeleverd m.b.t. bovenstaande ervaringen?
    Foto bijgevoegd.
    Hartelijke groeten van Carlo.
    Acculader CvH.png
     
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Hier gaat iets erg mis...

    Je probeert een Ni-Mh te laden via een balancer ingang. De accu moet worden aangesloten op de laad uitgang van de lader. Dan het Ni-Mh programa kiezen. Kijk maar even in de handleiding van de lader!
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Je probeert een NiMh pakket via de Lixx balancerplug te laden, dat gaat niet werken...

    Je moet het pakket gewoon op de 2 4mm bussen aan de rechterkant aansluiten en de lader op NiMh met de gewenste instellingen zetten.
     
  12. Carlo vH

    Carlo vH

    Lid geworden:
    8 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    omgeving Bergen
    Heren, dank voor het snelle bericht. Ik ga er onmiddellijk mee aan de slag. De door mij getoonde aansluiting is het gevolg van een goedbedoeld advies. Nu neem ik echter een uitgebreidere duik in de handleiding. Stuntelend begeef ik mij voorwaarts ;-)
    De lader staat overigens helemaal ingesteld, conform de handleiding, dit ter geruststelling.
     

Deel Deze Pagina