PH_AJH
Forum veteraan
Jan,
Ik zal eens kijken. Vannacht de boot helemaal afgebouwd en ze is nu helemaal gereed voor de her-tewaterlating
Gewicht komt met mijn 3700 mAh accu op 1450 gram, ik heb ook nog twee lichtere 1700 mAh packs (scheelt 50 resp 100 gram). Balanceren gaat net goed met alle accu's; de lictste moet helemaal voorin. Lipo's die meer dan 200 gram lichter zijn zullen een probleem gaan geven. Tenzij ik een brushless motortje achterin schroef. mmmmmmmm......
De originele oplossing voor de stuurstang was door de zijkant. Ik heb een closed loop gemaakt waarbij de 1mm stangetjes uit de achterkant komen. Geheel spelingvrij en makkelijk te verstellen. Ze zitten gehaakt aan de motor en kunnen door buigen los. Aan de servozijde twee kwiklinks dus draaien van de stangetjes haalt de speling er uit als ik de motor wil trimmen.
Regelaar dichtgekit en ontvanger in een ballonnetje. Gaat bij mijn watervliegtuigen altijd goed. Ik ben benieuwd!
Verslag van de eerste vaart volgt binnenkort.
Ik zal eens kijken. Vannacht de boot helemaal afgebouwd en ze is nu helemaal gereed voor de her-tewaterlating

Gewicht komt met mijn 3700 mAh accu op 1450 gram, ik heb ook nog twee lichtere 1700 mAh packs (scheelt 50 resp 100 gram). Balanceren gaat net goed met alle accu's; de lictste moet helemaal voorin. Lipo's die meer dan 200 gram lichter zijn zullen een probleem gaan geven. Tenzij ik een brushless motortje achterin schroef. mmmmmmmm......

De originele oplossing voor de stuurstang was door de zijkant. Ik heb een closed loop gemaakt waarbij de 1mm stangetjes uit de achterkant komen. Geheel spelingvrij en makkelijk te verstellen. Ze zitten gehaakt aan de motor en kunnen door buigen los. Aan de servozijde twee kwiklinks dus draaien van de stangetjes haalt de speling er uit als ik de motor wil trimmen.

Regelaar dichtgekit en ontvanger in een ballonnetje. Gaat bij mijn watervliegtuigen altijd goed. Ik ben benieuwd!

Verslag van de eerste vaart volgt binnenkort.