Hulp gevraagd ! TLP EX Pro II Fuzzy Logic Computer Charger

Hoi,

Voor het laden van wat 7.2v accu packs voor de auto van mijn zoontje heb ik deze lader gekocht. Hij is alleen geleverd zonder beschrijving.
De leverancier probeert nu al een paar weken bij zijn leverancier de beschrijving te krijgen maar dit wil maar niet lukken.

Is er iemand die weet hoe dit ding werkt ? heb al heel veel gezocht op internet, maar heb geen beschrijving kunnen vinden.
De 4000C lijkt er heel erg veel op, is een iets ouder type.

Het ding piept en knippert met diverse leds, maar ik kom er maar geen wijs uit.

tlp-ex-pro2-charger_big.jpg

Spec's leken erg goed, vandaar dat ik deze gekocht heb.

Ik weet het, ik had een duurdere lader moeten kopen dan deze, maar ik heb nu eenmaal deze gekocht en wil hem graag gaan gebruiken.

Die grote draaiknop is om de stroom in te stellen. Die doe je voordat je gaat laden. De kleine druk knop start het snel laden. Als het goed is gaat er dan 1 lampje continu branden. Als hij daarna piept denkt hij dat de accu vol is en zal datzelfde lampje gaan knipperen (druppel laden). Er zal nog wel een lampje zijn die altijd brand, als aanduiding voor de voeding. Nog 1 led kan de ompool beveiliging zijn.`

Dat is mijn gok ;)

Bedankt voor je snelle reactie !

Maar helaas, was het maar zo gemakkelijk. De grote draaiknop was me uiteraard wel duidelijk.

Het gaat idd om dat kleine "mode" knopje. 1x er op drukken doet totaal niks. Als ik 2x snel druk gaat ie ontladen disc lampje brandt, en dan snel laden (denk ik) fast charge gaat dan branden, 45 min later gaat ie dan weer ontladen, fast charge lampje gaat dan 20 min weer snel knipperen. Ondertussen geeft ie diverse piepjes etc. Na een uurtje of 2 brandt slow charge, maar is de accu zo goed als leeg.
Accu aansluiten en niks doen is ook niet goed, accu wordt dan alleen slow geladen lijkt het.

De lader heeft een druppelcharge mode, een 3 fase charge mode, een fast charge mode, een fussy charge mode en een discharge mode. Doet dit met pulse charge en heeft een auto cut off.. Maar hoe je dit moet doen, da's precies mijn vraag.

Iemand met een handleiding van dit ding, of de 4000c ?

Ik had naar een tip van Ben PK-Racing gemailed, zij leveren TLP chargers.
Heb hem dus niet daar gekocht! Maar toch zo brutaal geweest om hun te vragen voor een handleiding.

Kreeg net dit bericht van hun :

Boekje is vandaag op de post gegaan. Hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groeten,
Kind Regards,

Jan van Kooij.
PK Model Racing

Dat vind ik pas service !

Nogmaals mega bedankt PK-Racing, jullie hebben aan mij er een goede klant bij !

Back