Hulp gevraagd voor starter

Beste,

Ik ga starten met het bouwen van een vliegtuig kit SIG Liberty Sport.

Maar ben opzoek naar een geschikte balsa hout hand zaag (afkortzaag)
wie kan me vertellen wat het beste is en waar te koopt.

En wat is de beste ondergrond om op te werken zodat de spelden er goed in blijven zitten.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Fijn vertande kapzaag in klein formaat is al goed bruikbaar, wat luxer is een japanse zaag zoals bij bv hobbyin te koop. Voor een bouwplank zijn er veel varianten denkbaar, zelf heb ik twee verschillende, goed om op te kunnen spelden is een plaat mdf met daarop een laag zachtboard bevestigd. Mijn andere doe het alles plank is een plaat mdf met daarop een laag massief karton, spelden gaat lastiger maar je kunt er wel op snijden zagen en alles wat je zoal tegen komt, gipsplaat als werklaag heb ik ook al gehoord. Zoals je ziet zijn er erg veel mogelijkheden, deels ook ingegeven door wat je in je schuurtje hebt.

Leuk ding die SIG, maar misschien wel wat uitdagend om te bouwen als eerste model.

een Japanse zaag is inderdaad wel heel lekker, voor het kleine en fijne werk als latjes inkorten is en Proedge # 13 zaagjebladje handig, deze past in je hobbymes houder.

b_16103.jpg

super, dankjewel ik ga eens Google.
zat zelf ook te denken aan 8 mm kurk en dat op een plaat te plakken.

Sig is idd gelijk hoog gegrepen maar alles rustig aan en goed lezen moet je er volgens mij wel uitkomen.
en voor te starten met vliegen zal ik deze denk ik niet gebruiken ;-)

Dat is wel een heel mooie Arthur, diegene die ik aangaf heeft ook een heel fijne vertanding dus zeker geschikt. Voor diverse zaag klusjes is ook de ouderwetse figuurzaag nog steeds heel geschikt.

Gaa he huibert, mooi om te vragen aan de kerstman! Ook echt wat voor jou met al je mooie zwervers.en et kistje is ook echt handig om alles bijeen te houden op je werktafel. Ik heb er nog een metalen lineaal en mini winkelhaken in zitten (niet van proedge).

Hi Jan,
Deze had ik ook al gevonden en gelezen, dit is precies de kit welke ik heb.
Vandaag en morgen dagje vrij genomen om mijn hobbykamer te witte en morgen me werkblad te maken dan kan het project beginnen !!!!

Back