Hulp gevraagd: waterjet aandrijving

• Topicstarter Topicstarter darkfoxx
  • Startdatum Startdatum
D

darkfoxx

Guest
Ik heb een leuk speedbootje wat ik wil voorzien van een waterjetaandrijving. Maar ik vraag me af of het wel zin heeft, ik ben nl van plan om 'm zelf helemaal te bouwen, maar ik vraag me af of een zelfgebouwde waterjet wel net zo snel is als een normale (fabrieksgemonteerde) schroef?

En, kan iemand mij aan tekeningen helpen? Ik weet o.a. niet hoe de schroef er uit ziet? Kan ik gewoon de buitenste rand van een kunststof schroef afknippen en die in een buis in de romp plaatsen, of zitten daar hele andere schroefbladen in een waterjet?

In een waterjet zitten heel andere schroeven. Dat gaat niet werken.
Tevens heb je veel verlies met een waterjet tegenover een gewone schroef aandrijving. Ook zit je aan een maximaal toerental wat je kan gebruiken.
(rond de 15000 toeren geloof ik).
Let er wel op dat (ondanks dat het zelfbouw is) het niet duurder gaat worden dan een standaard waterjet kopen. :lol:

Het is wel gaaf hoor een waterjet! 8)

Suc6 met bouwen. Ben benieuwd!

Gr, Remmie 8)

Hoe de BESTE (en mooiste) jet vd wereld er uit ziet , daarvoor moet je HIER 'n kijkje nemen.
En bekijk ook 't demo-filmpje ( dubbelklik op de foto)

Hee, bedankt!
deze site met foto's laat mooi duidelijk zien hoe een en ander in elkaar zit, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik eerst maar eens even ga kijken wat een waterjet kost in de winkel, want ik denk dat een en ander toch te hoog gegrepen is voor mij... Een schroef zoals deze kan ik wel aankomen, maar die 'stator' wordt toch een probleem.

Wat betreft het toerental denk ik wel dat het goed zit, ik ben van plan een Mabuchi 540 speed motor en radiobesturing te gebruiken uit een auto.
Als het goed gaat heb ik misschien morgen wat fotootjes van het bootje. :)

In ieder geval bedankt!!

Hoi, ik wil ook graag waterjets laten vrezen / draaien, maar is hier een tekening voor met maten van de impellor en stator en het huis, de website waar Hendricx naar verwijst ziet er prachtig uit, kan alleen geen mail adres vinden :(

Daniel

Heb al 'n tijdje voor je zitten "Googlen" omdat al mijn links
naar pagina's van Peter Hawkins (Snikwah) doodlopen.

Zal op Internationale forums eens uitkijken of hij daar poster is ,
en of ik daar dan 'n emailadres kan vinden.
Kom er dus nog op terug.

hallo, darkfoxx

ik las dat je met waterjet wilt beginnen. ik zag die link dat ze zelf water jets
gemaakt hadden. maar je kan het zelf zo mooi en ingewikkeld maken als
je zelf wilt. maar neem eens een simpel stuk pvc pijp en met een 60 graden stuk dan kan je eens kijken wat je er van vind. ik ben er zelf ook eens mee
bezig geweest maar het valt tegen om de goede afstelling te krijgen want
je moet druk op bouwen in de jet buis maar als dat te veel is is het niet goed
maar te weinig ook niet. daarvoor heb ik toen verschillende venturi's gemaakt.

als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

hier nog een linkje van een mooie site:KMB - Kehrer Modellbau Berlin - Jet-Antriebe, Schiffsmodellbau und Zubehör

groet elvis

Heb Peter Hawkins gevonden op 'n USA-forum.

Heb hem via dat forum een mailtje gestuurd.

Nou maar even wachten of ik antwoord krijg.

EDIT : Heb ik dus .... Daniël je hebt 'n PB

Succes

Laatst bewerkt:
Back