Hulp gevraagd!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door wooms, 14 dec 2022.

  1. wooms

    wooms

    Lid geworden:
    14 dec 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Duiven
    Hallo allemaal, van een kennis kreeg ik een formule 1 auto, schaal 1:4 van Innervation. De accu (12V, 2,6Ah) is helaas overleden. De aansluiting is een 3 pins, met rood, zwart en blauw. Waarvoor dient de blauwe? Is deze acuu of een vervanger nog leverbaar? Vast bedankt voor jullie reactie!
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vermoed een temperatuur sensor, kan je een foto van de accu geven?

    Is het een loodaccu of is het een 10 cel NiMh accu? In dat laatste geval kan de 3e ader een spanningsaftakking zijn, bv 6v voor het voeden van de elektronica.
     
  3. wooms

    wooms

    Lid geworden:
    14 dec 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Duiven
    Hallo Roelof, het is een loodaccu, en ik vermoed dat rood + zwart voor de aandrijving is en rood + blauw voor de stuurmotor. Maar ik weet niet of dat ook 12V moet zijn, vaak is het minder.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat zou best kunnen, dan bestaat de accu zeker uit 2 accu's van 6 volt?
    De accu is toch al kapot dus voorzichtig open maken om te kijken hoe de bekabeling loopt kan geen kwaad.

    Ik had nog even gezocht maar ik kan weinig over het merk en de auto vinden laat staan enige onderdelen.

    Als je weet wat de plus en de min is kan je altijd even een andere 12v bron aan de auto knopen om te kijken of dat gaat werken. Zet de auto dan even op een verhoging zodat de wielen van de grond zijn, werkt wel zo makkelijk.
     
  5. wooms

    wooms

    Lid geworden:
    14 dec 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Duiven
    Doe ik, dank je!
     

Deel Deze Pagina