Hulp gevraagd.

Beste,

Ik ben in het bezit van een Palm beach van Billing Boats en heb de volgende set-up erin zitten.

Motor : Graupner speed 700 BB turbo

Regelaar : Schulze 50 Amp

Accu : 2 x 4200 intellect 8 cellen

Ik ben ermee gaan varen maar ben niet zo echt tevreden over de snelheid van mijn bootje.

Kan ik deze aanpassen door een andere motor te plaatsen die meer toeren draait?

Wil er hier mij aub iemand mee helpen.

Groeten

Cypke

neem aan dat het dit bootje is
jetboat_kits_palm_beach.gif

gezien de jetdrive ben ik bang dat je er niet veel uit gaat halen..
zowiezo draai je al te veel toeren dus met 16 cellen.
je moet kwa toerental rond de 17000 a 19000 rpm uitkomen.

greetz jaimy

meer cellen is zeker te proberen, bij een hoger toerental blijft de jet gewoon goed werken.

bij mijn eigen bouw speedbootje van 55cm met graupner mini-jet en speed 500 race 7.2v (die goedkope :wink: )
op 7cellen ging leuk vooruit maar met 10 cellen werd het direct een gifkikker met super acceleratie en een redelijke eindsnelheid.

kleine jets ligt het eficent toerental wat hoger dan andere grotere jets.

een benzine jet werkt het lekerste rond de 10500rpm
een mini jet(van de mini-jet) werkt het lekkerst rond de 23000rpm.

de jet van de Palm beach ligt er een beetje tussen in.
Der 28-mm-JET ist zur Zeit der Kleinste der KEHRER-JET-SERIE. Er erreicht bei einer Drehzahl von 13.000 - 20.000 U/min

En welke type van motor zou dan het beste bij die regelaar passen?
Kan ik nog steeds bij het gamma van Graupner Speed motoren blijven.......

Bedankt alvast voor de reacties

cypke

volgens mij wordt die Kerher jet al opgegeven voor een speed700 , het benodigde toerental belast zal ong 20000/min moeten zijn.

met een speed 700 turbo ligt het onbelaste! toerental op ong. 15000 toeren, tijdens de gebruik met een jet zal het toerental dalen. wil je op het benodigde toerental uit willen komen zal je meer cellen moeten gebruiken.

of evt speed600 race 7.2v al vraag ik me af of die het benodigde koppel kan leveren, kan die dat niet dan zakt het toerental echt in en loopt de stroom ver op.

in beide gevallen zal je een behoorlijk stroom toename krijgen waardoor de regelaar vrij krap kan worden..

verder dien je flink te schuiven met het zwaartepunt, bij mijn zelfbouw bootje ging die in eerste instantie bijna recht op door het water en niet planeren, door het zwaarte punt meer naar voren te brengen ging de boot ineens een hele mep sneller door goed planeren.

verder levert een jet meer als het water met voordruk( door snelheid) in de jet komt.

Back