Hulp gevraagd

Goedemiddag,

Laat ik mij even voorstellen. Ik ben Michiel Slik en kom uit Landsmeer. Ik heb vele hobbies en interesses en een daarvan is RC speledingetjes. Jaren geraced met auto's en bootjes en ik heb ook gevlogen met een vliegtuig. Dit vond ik echter toch niet zo heel erg leuk en heb toen de hobby beeindigd. Een half jaar geleden liep ik op een beurs en daar hadden ze van die goedkope co-ax helicopters staan. Ik heb er eentje gekocht en er erg veel plezier mee gehad. Totdat een vriend van me hem in de bosjes vloog en ik een gewichtje van de stabilisator stang kwijt was die ik niet meer kon vervangen.

Ik heb sinds vorige week een KDS 450 s(v) gekocht en wil daar mee leren vliegen. Ik heb wat proef vluchten gemaakt (wat niet geheel goed ging) en merk toch dat dit een stuk lastiger is dan een co-ax. Even wegvliegen gaat niet en ik zoek eigenlijk iemand die bij mij in de buurt woont om mij op weg te helpen.

Ik hoor nu vast mensen denken, ga dan naar een club toe maar ik heb een eigen bedrijf en het daardoor heel druk. Een club is leuk maar dan moet je er ook tijd investeren en dat is niet altijd even makkelijk. Daarom zoek ik iemand die mij op weg kan helpen in het leren vliegen met een CP model. En daarbij is het natuurlijk ook gezellig om eens over dit soort zaken te kunnen praten met iemand die er weet van heeft.

Wie kan en wil mij helpen.

Michiel

Gewoon naar een club gaan. Je argument dat dat een investering is in tijd, is nonsense. Of je nu op een clubveld door iemand geholpen wordt of ergens in een weiland.. dat maakt echt niets uit.

Als je het heel druk hebt moet je het niet doen. Helicopter vliegen is moeilijk en vergt veel tijd. Zelfs als je talent hebt praat je als snel over maanden oefenen voor je uberhaupt en beetje fatsoenlijk kan hooveren.

Als je zo weinig tijd hebt, waar haal je dan de tijd vandaan om hier te posten? Of is het toch wel een beetje opschepperij? Druk, druk druk is wel een typische mode uitspraak van de laaste paar jaar. Misschien eerst maar eens met een uitzendburo praten over extra personeel.

Even leren vliegen kan je gerust vergeten. Als je bij iemand komt die je les geeft en je kijkt op voorhand al op de klok wegens jou tijdgebrek, vlieg dan gelijk die helicopter maar te pletter want dat zal dan toch gaan gebeuren. En als je het gelijk doet scheelt je dat weer kostbare tijd voor zo'n druk zakenman. En die tijd heb je maar weer. Als jij absoluut geen tijd hebt om een zaterdag of zondagmiddag op de vliegschool aanwezig te zijn en in allen ontspannen en ongehaastheid met je instrukteur en helicopter bezig te zijn, dan kan je het gevoegelijk vergeten.

Sorry hoor, maar dit bericht heeft een hoog patsgehalte.

Een oom van mij is een geslaagd zakenman in ruste, maar toen hij vroeger in zaken zat had hij geen tijd om op 13.50 uur op een werkdag op een forum rond te hangen.

Misschien is dit wat een harde post van mij, maar zakenmensen houden van harde uitspraken zodat ze snel weten waar het op staat. Tijd is geld nietwaar?

Geef die man gewoon antwoord op zijn vraag en hou je commentaar omtrent zijn redenen lekker voor jezelf Viking...vertellen dat je oom een geslaagd zakenman is heeft ook patsergehalte hoor...

Stelletje (jaloerse?) eikels..
Pardon my french :/
Posted via Mobile Device

Geef die man gewoon antwoord op zijn vraag en hou je commentaar omtrent zijn redenen lekker voor jezelf Viking...vertellen dat je oom een geslaagd zakenman is heeft ook patsergehalte hoor...

Tja, wat nu als jij familie zou zijn van de minister president? zou je dat dan overal en altijd verzwijgen? Jij zou jou commentaar jegens mij ook voor jezelf kunnen houden, maar dat doe je ook niet. En bovendat, waar is jou antwoord op zijn vraag dan? Ergo: je bent net zo'n grote lul als ik, gefeliciteerd.

Het is een antwoord op zijn vraag.

Laatst bewerkt door een moderator:
zeg Jahre, heb je een probleem of zo? doe eens relaxed ipv gelijk oordelen uitspreken..

@mslik: heb je al een sim gekocht? dat helpt een boel! helpen is vaak lastig omdat je dan eigenlijk een leraar-leerling setje nodig hebt, en die hebben niet veel mensen thuis. op een club vaak wel. En als je eenmaal bij een club zit, dan kun je natuurlijk gewoon met een lid die wil helpen afspreken buiten de standaard tijden.

Ik wil je ook wel helpen hoor, maar dat is Soest, dus stukje rijden..

Succes! EN WELKOM OP HET MODELBOUWFORUM! (tis namelijk best WEL leuk hier....)

Wie of wat je bent is helemaal niet relevant Jahre,die man stelt een vraag en die moet je niet beantwoorden maar dat mag...hij hoeft jou toch niet zijn dagindeling mede te delen? Maar gewoon weer on-topi2 nu...

Tja,

Beetje jammer van de reactie van Vikinig om zo te reageren. Ik weet niet of hij zelf een bedrijf heeft en snapt hoeveel tijd daarin gaat zitten, maar de reactie is absurd. En als je je aanmeld bij een club (dichtbij zit alleen hoofddorp) ben je zeker op een avond een paar uur kwijt en tja zoals ik al aangaf heb ik niet wekelijks altijd even de tijd om een paar uur daarvoor uit te trekken.

Ik weet niet wat Viking zijn probleem is maar het stoort me enorm. Leuk om zo begroet te worden op een forum. Wat een eikel zeg je verpest het meteen. Ik snap heus wel dat je het niet even leert maar volgens mij suggereer ik dat ook nergens in mijn tekst. En hoezo patser gedrag, roep ik dat ik veel uren per week werk ofzo, loop ik te pronken met mijn bedrijf, of hoeveel ik verdien of wat voor auto ik rijdt. Doe ff normaal man. Blijkbaar heb jezelf zoveel tijd over om zo te reageren, neem een hobbie. En als je niets positiefs te melden hebt houdt dan je klep dicht. En waarom ik nu wel kan posten, tja ik had eventjes 5 minuten niets te doen hier op het werk, even een momentje van rust. Ohnee dat mag je als patser zeker ook niet. Rot toch op man. Ik stelde een normale vraag en ik verwacht dan als fatsoenlijk mens een fatsoenlijk antwoord.

Maar nogmaals ik zoek dus iemand die gewoon af en toe mij een uurtje kan helpen en als ik dan zelf nog een half uur over heb kan ik zelf nog wel eventjes vliegen hier in de buurt. Ik ben een sim aan zoeken maar ik ben er nog niet uit welke ik zal nemen. Ik begreep wel dat mijn zender een usb poort heeft en dat ik misschien een sim daar op aan kan sluiten.

Ik wil Viking van harte bedanken voor deze wrange smaak in mijn mond en het bederven van mijn plezier hier op het forum.

Bedankt!

Laatst bewerkt:
goeie sims voor heli's zijn onder andere: Reflex XTR, Aerofly Deluxe Proffesional, Realflight G4. Bijna alle worden verkocht met een zender die erbij zit.

Prima om mee te oefenen en gevoel in je vingers te krijgen.

Ik raad Phoenix aan, een goede sim voor een mooie prijs.

Verder zou ik zeggen, ga echt een keer langs bij Hoofddorp. Er is op een club geen bepaalde tijdsinvestering nodig, je kan zelf bepalen wanneer en hoe lang je vliegt.

Ik snap Mslik ook wel,

Als je naar een club gaat ben je meteen een hele avond kwijt. veel clubs zitten vaak niet egt bepaald ''om de hoek'' dus is meestal al we een half uur rijden. dan zit je daar zeker wel een uurtje of wat want voor een half uurtje vliegen ga je niet 1 uur heen en terug rijden. dus ben je in princiepe meteen je hele avond kwijt.

Het 'om de hoek' zitten is waar, de reistijd ben je kwijt. Maar de rest is bullshit.

Ik vlieg bij een club. Als ik vanavond een kwartier wil besteden aan vliegen, vlieg ik een kwartier. Wil ik er 3 uur aan besteden, vlieg ik 3 uur.

Er is geen enkele verplichting om op bepaalde tijden aanwezig te zijn oid.

Een club is in feite precies wat hij wil: dat iemand hem zo af en toe een beetje op gang helpt.

Hoe dan ook.. tot zover over clubs. Hij wil niet naar een club, das helder. Dan dus maar hopen dat iemand zich meldt.

Ik moet wel zeggen dat er in een gedeelte van Jahre's posting wel waarheid zit. Modelvliegen, en zeker met helicopters, is iets waar je tijd voor moet hebben/maken. 'even snel' vliegen werkt gewoon niet.

Dat is ook de reden waarom onze club bv. geen instructeurs meer hebben.. teveel mensen die met de instelling van topicstarter langskomen.. en dan investeer je er tijd in als instructeur om de heli af te stellen, dingen uit te leggen, enzovoort.. en dan besluit men toch maar dat dat helivliegen te veel tijd/geld kost of te moeilijk is, en zie je ze nooit meer terug.

Als je het al druk hebt, is het verstandig om een andere hobby te kiezen dan modelvliegen.

Tot zover mijn advies. Ik kan je niet helpen met je heli, ik hoop dat er binnenkort iemand langskomt die dat wel kan en wil :)

Dag Mslik :)

Heb je er al aangedacht om (naast wat sim ervaring op te doen) er een fp helitje bij te kopen zoals de Esky Honeybee?
Voor 100 euro heb je een heli die weliswaar minder strak vliegt (in de wind) maar je net hetzelfde gevoel/ ervaring zal opleveren als de KDS (wat niet meteen een beginners heli is.
Ik geef je dit maar even mee omdat je enige ervaring een coaxiaal is.
De meest logische stap is dan om eerst best met een fp te beginnen.
Crashen doe je toch als beginner op gebied van stuurfouten, inschattingsvermogen en ervaring.
Het voordeel van een fp heli is dat na een crash je meestal weinig of geen schade hebt en in het ergste geval slechts een Eurootje of 10 kosten.

Is het geen idee om gewoon je heli in een vervoerskoffer achterin de auto te hebben. Ik heb mijn heli een lange tijd altijd bij me gehad. Als ik even niets te doen had (ook ondernemers hebben zulke momenten weet ik uit ervaring) zette ik even de telefoon uit en ging 2 accuutje vliegen. Langs de weg op een parkeerplaats is lastiger, schijnt de anderen af te leiden, maar verder is er altijd wel een plek te vinden om te leren hooveren (parkeerplaatsen genoeg en na vijven waarneer de meeste ondernemers zeggen dat het personeel naar huis is en zij daar nog alleen zijn (evt met secretaresse ;))). En als je administratie zit te doen kun je ook een lader op je bureau zetten. Piept vanzelf als de accu vol is.

Ondernemen is creatief zijn. Dus ook creatief met je tijd en hobby omgaan.

grtz.

Danny

Danny,

Dat is ook de bedoeling namelijk. Alleen even een paar keer wat goede tips voordat je dat doet is zeer zeer welkom :)

Michiel

Dag Mslik :)

Heb je er al aangedacht om (naast wat sim ervaring op te doen) er een fp helitje bij te kopen zoals de Esky Honeybee?
Voor 100 euro heb je een heli die weliswaar minder strak vliegt (in de wind) maar je net hetzelfde gevoel/ ervaring zal opleveren als de KDS (wat niet meteen een beginners heli is.
Ik geef je dit maar even mee omdat je enige ervaring een coaxiaal is.
De meest logische stap is dan om eerst best met een fp te beginnen.
Crashen doe je toch als beginner op gebied van stuurfouten, inschattingsvermogen en ervaring.
Het voordeel van een fp heli is dat na een crash je meestal weinig of geen schade hebt en in het ergste geval slechts een Eurootje of 10 kosten.

Hoi,

Ik had van tevoren redelijk wat fora en tips doorgekeken en mijn indruk was dat een FP net zoveel voor en nadelen had dan een CP. Ook begreep ik dat een 450 juist redelijk goed was voor een beginner die al co-ax ervaring had. Vandaar dat ik de laatste had gekocht. Maar als ik jouw nu zo begrijp kan ik beter nog even een FP kopen om te leren vliegen. Mmmmm zet me weer aan het denken natuurlijk.

Ik zal morgen tijdens mijn pauze eens eventjes op het internet gaan zoeken naar de voorgestelde heli. Als er nog meer beginners FP's zijn dan hoor ik het graag.

Michiel

Dank Hezik allemaal goede tips. Ik hoop ook dat er iemand in de buurt woont die het gezellig vind om samen te vliegen.

Michiel

Back