Hulp gevraagt GA250 MEM Gyro

Hallo Heren.
Kan iemand van jullie mij vertellen hoe ik in hemelsnaam in het menu kom van een GA250 MEM Gyro??
Ik heb laatst om het eens uit te proberen zo'n MEM Gyro bij HobbyKing gehaald en heb die nu op mijn CP heli zitten.
Ik gebruik een Spektrum DX6i zender.
Ik heb de handleiding 10 keer over gelezen en volg de handelingen die erin staan om in het menu van de Gyro te komen.
Maar..........het lukt me van geen kant.
Er zitten op deze Gyro namelijk geen potmeters meer om iets te kunnen verstellen dmv een kleine schroevedraaier.
Alle instellingen gaan dmv een rood en blauw ledje die op de Gyro zitten die dmv de zender sticks moeten worden ingeprogrameerd.
Ik doe iets verkeerd, maar weet niet wat.
Na lang bezig te zijn geweest en vrijwel alle combinaties te hebben uitgeprobeerd met knoppen op de zender die ik moet bedienen, lukt het dus niet.Ik kom NIET in het menu van de Gyro.
Kan iemand mij helpen??
Dank Heren.
Vr GR Erwin

Heren..........
Het probleempje gaat opgelost worden.
Vlak na het plaatsen van dit Topic kreeg ik sms van een vliegmaat.
Die heeft precies dezelfde Gyro en zender en help mij dit weekend.
Dus het is zo goed als opgelost.
Dank allen.
Vr Gr E

Hey

Heb zelf deze gyro ook, heel makkelijk te programmeren!
Volgens de manual:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/942408456X39484X16.pdf

◆ Connect the gyro to the receiver, don’t connect the tail servo to the gyro at this time.
◆ Ensure that the transmitter trims and sub-trims are set to zero and that collective pitch to tail
pitch mixing is disabled.
◆ Power on your Rx and gyro.
◆ Select the correct servo type as describe in the Servo Type Selection section of this guide.
◆ Power off your gyro.
◆ Connect the servo to the gyro then power on it.
◆ Follow the manual to set the gyro direction, high servo endpoint and low servo endpoint.
◆ Quit setting and back to stand by way.
◆ Adjust gyro gain via your transmitter
◆ Confirm all things and ready to fly.

Groeten

Laatst bewerkt:
Je komt in het menu door 3 keer snel van HH naar normal mode te wisselen. Als je dit met een draaiknop hebt gemaakt, die dus 3 keer snel draaien van normaal naar Heading Hold (of andersom). Als je de gyro mode op een schakelaar hebt, dan moet je deze 3 keer snel van normaal naar Heading Hold schakelen (of andersom).

Hoop dat je het nu snapt!

Yep alleen t probleem is dat ik met mijn huidige zender de gyro niet aan/uit kan zetten alleen maar het level aan kan passen waarin die corrigeert.

Kan ik het dan ook activeren door te switchen tussen 0 en 1%?

Ik wacht anders wel even tot volgende week dan krijg ik een nieuwe zender/ontvanger.

Yep alleen t probleem is dat ik met mijn huidige zender de gyro niet aan/uit kan zetten alleen maar het level aan kan passen waarin die corrigeert.

Kan ik het dan ook activeren door te switchen tussen 0 en 1%?

Ik wacht anders wel even tot volgende week dan krijg ik een nieuwe zender/ontvanger.
Bij 50% switcht die normaal van mode , dus als je dan tussen < 50 naar > 50 wisselt 3 keer dan gaat die alsnog in de programmeermode :yes:

Zo doe ik dat ook met mijn hobbyking afstandsbediening waar ik de gain op een draaiknop heb zitten

Gr

Als je geen gyro switch hebt, kun je de gyro gain stekker tijdelijk op het gear kanaal zetten. Die truuk heb ik gebruikt bij een KDS zender. Dan kun je de gyro met de gear switch programmeren.

Gr,Harry

Hallo allen.
Ontzettend bedankt voor de reacties!
Ik ga vandaag proberen om de GA250 in te stellen.
Zodra ik eruit ben zal ik mijn relaas hier posten.
Graag nog iets geduld.
Vr Gr Erwin

Heren..........
Ik ben eruit gekomen.
Bleek dat er in de zender iets niet helemaal juist stond waardoor ik niet van rate mode naar heading hold kon overschakelen.
Maar na dat aangepast te hebben ging het instellen van de GA250 van een leien dakje.
Nu nog de boel gaan fijnafstellen.
Vr Gr E

Mooi om te horen, inderdaad lastig om in de programmeermode te raken als je niet kunt wisselen tussen HH en Rate mode.

Afstellen is inderdaad een eitje met de GA250. Veel vliegplezier ermee!

Back