hulp gevraagt !!!! instellen genius 40 reg op 4poler

• Topicstarter Topicstarter steelpad
  • Startdatum Startdatum
S

steelpad

Guest
hey,

ik zou graag even hulp willen met instellen van een genius 40 op een 4 polig motortje.

het gaat om een multiplex permax bl400/4d.

welke timing moet ik kiezen enzo?? ik heb namelijk het probleem dat de motor met optrekken(dus op toeren komen) stottert, als hij eenmaal gaat dan gaat hij ook in een keer, onhandelbaar dus.

ik heb zitten proberen maar ik kom er niet uit.

kan je dat niet vinden in de handleiding? ik weet wel hoe je die regelaar moet instellen, maar met een 4 polig motortje......

jah,

hoe ik het in moet stellen weet ik wel.

maar welke instellingen??? al sla je me dood, er staat namelijk alleen maar in de handleiding wat je kan instellen, niet wat je met welke motor(polen etc,) moet instellen.

ik kan kiezen uit 0, 7.5, 15, en 30 graden timing,

eehm nee voor een boot.

de motor zat eerrst op een compact controle 40 regelaar, dat ging als de brandweer met een 31mm prop.

nu is die compact controle weer terug in het oude model gegaan op een zwaardere motor en uitgefikt door kortsluiting, dus nu moet ik die genius ingesteld zien te krijgen voor die 4 poler.

ik weet ook uit het boekje van die genius dat deze reg een 16 poler kan hebben(zeer laag toerig) een 4 poler moet hij tot 105000 toeren kunnen trekken, alleen ik krijg hem niet ingesteld.

dus als het niet lukt verkoop je hem maar:S nja...
en de modelbouw winkel weet ook niet hoe het moet? welke regelaar wil je nu gaan kopen dan?

nou ja kijk...

ik heb er al 2 uitgefikt doordat het niet lukte,

dus dan ben ik het zeg maar best wel zat.

ik heb nu 2 compactcontrole 50's besteld, die heb ik al eerder gehad en werkt perfect... ik heb die op 2, 4, 6 en 8 polers gebruikt en werkt perfect.

ik heb dus binnenkort een reg te koop... een genius 70 voor een leuk prijsje... die wordt gerepareerd/vervangen wegens garantie.

dus iemand met intresse?? pm me dan maar

Back