hulp gezocht bij instellen Genius CP

• Topicstarter Topicstarter hoogvlieger
  • Startdatum Startdatum
H

hoogvlieger

Guest
Hallo,

vanochtend kwam de koerier met m'n Walkera Genius CP, met een RX voor de wk-2801 pro zender die ik gebruik.
full

na het lezen en instellen van de zender (lees throttle hold etc) de heli aangezet, en gecontroleerd of de servo's etc naar behoren werkten.

bij TH eraf begon de heli meteen te draaien, terwijl gas nog niet was open gezet.
ook ging de heli naar links, en reageerde niet op m'n input naar rechts.
gevolg: crash :(

ik weet dat er meer mensen op het forum mee vliegen, en aan hun de vraag: wat doe ik fout??

groet,
Hoogvlieger

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt 2 manuals als het goed is. De Manual van de Genius met de geadviseerde settings en een manual voor je Devo zender.

in m'n begin post heb ik al geschreven dat dit geen DEVO variant is.
altans, niet de RX in de heli.
die RX is een WK-2801 versie, endus heb je aan de DEVO aanwijzingen niks... :-|

EDIT: thanks voor de link, ga vanmiddag proberen :D

EDIT: ben er achter waarom ie naar links trekt: de 6-assen gyro werkt andersom.
bij het kantelen van de heli (voorover, achterover etc) corrigeert de gyro goed.
maar als de heli horizontaal bijv. zijwaarts word verplaatst, kantelt de gyro de swashplate in diezelfde richting i.p.v tegenovergesteld.
m'n bijgeleverde manual zegt niks over het omkeren hiervan, en de rest is chinees.

weet dus niet, hoe het om te keren.
3 as modus word getest.
groet,
hoogvlieger

Staat de swash recht? En nooit corrigeren als hij nog niet van zijn pootjes is.. Dan raakt de gyro in de war.

EDIT: ben er achter waarom ie naar links trekt: de 6-assen gyro werkt andersom.
bij het kantelen van de heli (voorover, achterover etc) corrigeert de gyro goed.
maar als de heli horizontaal bijv. zijwaarts word verplaatst, kantelt de gyro de swashplate in diezelfde richting i.p.v tegenovergesteld.
m'n bijgeleverde manual zegt niks over het omkeren hiervan, en de rest is chinees.

weet dus niet, hoe het om te keren.

In je zender kan je toch aileron afzonderlijk reversen?

gr,
DD

Staat de swash recht? En nooit corrigeren als hij nog niet van zijn pootjes is.. Dan raakt de gyro in de war.

moet niet uit maken, want bij elke heli check ik voor vlucht altijd de werking van de servos en rudder als hij nog gewoon op de grond staat ook bij de 120 en heb hier nog nooit problemen mee gehad.:D

Je moet op de Genius de 6 assen helemaal niet gebruiken. Dat is niet de 6 assen uit opvolgende modellen en vliegt hij als een dronken 45 graden flybar FP toestel. Gewoon de 3 assen en dan vliegt hij gewoon prima en stabiel.

moet niet uit maken, want bij elke heli check ik voor vlucht altijd de werking van de servos en rudder als hij nog gewoon op de grond staat ook bij de 120 en heb hier nog nooit problemen mee gehad.:D

Voor de vlucht is wat anders dan wanneer hij licht wordt op de skids..

@Chowde swash staat recht :)
heb de kwestie ''opgelost'' door 'm in 3 as modus te zetten.
nu werkt ie als 3 assige gyro, en heb 'm al door de huiskamer gejaagd :D

één punt moet nog gedaan worden, maar dat is volgens mij algemeen.
't gaat om de stel schroefjes op de gyro.
de gain staat al aardig hoog,maar de heli lijkt even door te vliegen voor de gyro corrigeert.
en heb het idee dat ik eerst die schroefjes eens op de juiste stand moet draaien.

is dat een kwestie van stellen, vliegen, stellen,vliegen, of kan ik hier maar beter niet aan komen???

groet,
hoogvlieger

de gyro reageert niet meteen.

en heb door de hoge gain het idee, dat het wel eens in die afstel schroefjes kan zitten...
bij RTF heli's worden die schroefjes al vanaf fabriek goed gesteld, maar bij een BNF model???

Mmmm, dat herken ik niet bij m'n Genius.. Even de manual van specifiek jouw RX erbij zoeken en eventueel wat spelen met de pots. Zou wel even onthouden hoe ze stonden. En maar steeds kleine aanpassingen per keer doen anders heb je opeens helemaal geen gyro meer en ligt hij achter de centrale verwarming.

Zou wel even onthouden hoe ze stonden. En maar steeds kleine aanpassingen per keer doen anders heb je opeens helemaal geen gyro meer.
ahum... zo handig ben ik niet met FBL systemen, dus beter met een collega vlieger afstellen...
anders verkl*** ik de boel nog :(

thanks voor alle reacties en het meedenken :thumbsup:
groet,
Hoogvlieger

Back