Hulp gezocht bij "onderhoud" traxxas SLASH

Een goedemiddag,

Ik ben nieuw hier en mocht ik het op de verkeerde plaats neerzetten, mijn excuus daarvoor.

De rede dat ik me aangemeld heb is het volgende. Mijn zoon van 10 jaar heeft sinds kort een gebruikte TRAXXAS SLASH gekocht. We hebben besloten dat hij eerst maar eens met een gebruikte gaat spelen voordat hij een nieuw zal krijgen.

Hij heeft heel veel plezier met de auto :-)

Maar nu het volgende, ik ben totaal nieuw in deze wereld. Nu neem ik aan dat er ook het nodige onderhoud gedaan moet worden aan zijn auto. Nu heb ik totaal geen idee waar ik mee moet beginnen of hoe zaken werken. Ik ben totaal niet technische en geen idee wat ik moet doen.
Ik was benieuwd of er iemand in de buurt van Eindhoven is die me zou kunnen helpen om dit voor de eerste keer samen te doen zodat ik er van kan leren en weet wat ik moet doen.

Ik hoop dat er iemand is die me dus op weg kan helpen met wat ik kan en moet doen.

Alvast bedankt voor het lezen en reacties

Hi Patrick,

De Slash is een relatief simpel model om aan te sleutelen.
Je hebt het over een gebruikt model, heb je bij aankoop ook de manual erbij gekregen?
Zo niet kun je die heel makkelijk op de site van Traxxas vinden en downloaden.

Wat betreft het onderhoud.
Begin eens met hem goed te bestuderen hoe alles een beetje in elkaar zit , hierna begin je rustig met het uit elkaar halen.
Niet bang zijn, er kan weinig mis gaan. Goed opletten wat waar vandaan komt en ook een beetje logisch neerleggen zodat je ook weer weet welke volgorde aan te houden.
Er is ook een Traxxas Slash topic die je op je gemak door kunt lezen.
Hierin staan tips wat het meest onderhouds gevoelig is en dergelijke.

Beste tip die ik je kan geven:
Zorg voor goed gereedschap! Zowel goede kwaliteit als goed passend!

Laatst bewerkt:
Als u er niet meer uit komt, kunt u eens naar de video's van darkeclipticheart op Youtube kijken, die legt alles stap voor stap uit.
Wat ook een tip is, is om foto's te maken bij het uit elkaar halen,dan kunt u terug zien hoe het zat.
Of eerst een kant van de auto doen, dan heeft u de andere kant als voorbeeld.
En als het kan de schroeven los draaien maar in het onderdeel laten zitten, dan weet u waar ze zaten.
En inderdaad de exploded views achterin de handleiding.

Op zich hebben ze niet heel veel onderhoud nodig, alleen na elke rit schoon maken, en de metalen onderdelen met siliconen spray in spuiten tegen het roesten, en kijken of alles nog makkelijk draait en de assen makkelijk in en uit elkaar gaan.
En af en toe een grote schoonmaak, de transmissie uit elkaar, schoonmaken en invetten, etc.

Back