Hulp gezocht in Zeeland omgeving Terneuzen

Mijn broer heeft een kds 450 met ebar flybarles systeem.
En deze is na een lichte crash niet meer goed te krijgen.
Zijn er vliegers in de omgeving van terneuzen die verstand van het ebar systemen hebben van kds? Me broer heeft namelijk geen zin om zijn zender met heli op te sturen naar kds shop om hem dan een paar weken kwijt te zijn.
Hopelijk is er iemand in deze omgeving die hem kan helpen.
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes Matthijs Brandenburg.

Laatst bewerkt:
Al info gevraagd bij een lokale modelbouw vliegclub?

Die zullen toch wel hebben in jou regio?

En bij de winkel waar die vandaan komt of een gerenomeerde modelbouw winkel in je buurt? Lijkt me sterk als die er niet zijn. KDS shop weet ik niet hoe lang ze er over doen, zou zeggen , stuur hun eens een mail met de vraag en probleem. Foto erbij.

wat betreft je FBL systeem, zeer mogelijk dat je asje waar de blades op vast zitten, krom is, dat is het meest voorkomende euvel als je een crash heb gehad. Die moet je eruit halen en kijken of die nog recht is. Zo'n asje kan je voor een paar euro's kopen, en scheelt je een postpakket te sturen.

Ook moet je je pushrods van je kop eens allemaal nalopen, en ook de main as van je heli. Succes :)

Hee wasp. Bedankt. De locale vliegclub is daar een beetje uitgestorven. En het is geen mechanisch defect. Asjes linkjes en dergelijke zijn allemaal vervangen.
Het gaat echt om het flybarles systeem zelf.

Oke, maar nog is het me niet duidelijk wat het probleem is?

wees eens wat duidelijker, welk type KDS heli is het, wat doet wel en wat doet niet?

Ik zou anders zeggen, mocht het probleem niet opgelost zijn, je hele FBL systeem zou moeten vervangen. Kost wel even iets maar als daarmee het probleem op gelost wordt.

Ik heb zelf ook al wat ervaring met vliegen en een hele avond prutsen, als je snapt wat ik bedoel, 5 min vliegen, 5 uur met bakken koffie , shag en je buro vol met rommel :)

Hoor het wel.

Ik zit net op een ander forum te kijken, daar heeft iemand een FBL systeem op een kds heli zitten.

Zover ik kan zien bestaat het uit een electronisch gedeelte. Hoe dat precies werkt , weet ik niet, maar als je bijvoorbeeld de handleiding en de setup ervan vanaf 0 begint op te bouwen, wellicht kom je dan je probleem tegen. In combinatie met je zender en dat electronische gedeelte zal je er toch wel uit moeten komen lijkt me.

Plaats/eiland in de titel opnemen voor meer kijkertjes uit die omgeving Matthijs? De provincie Zeeland is nogal onhandig qua verplaatsen met al dat water en die vermaledijde eilanden. Titel kun je wijzigen door eerste bericht aan te passen -> meer opties.

Het gaat er om dat de servo's verlopen. Zo reageert ie perfect. En zo verloopt de boel weer. Gaat uiteraard om de swashplate servo's.

Ik kom zelf ook uit Zeeland, en er zijn volgens mij 4 vliegclubs in Zeeland, waaronder:
Delta
Alouette
Atled
vliegclub zuidbeveland

even te reageren op je servo's, als het van de swash is, moet je die zeer zeker nakijken. ook in de electronische gedeelte ervan van het FBL systeem

daar zit dus een programmeer fout

Als de servo's verlopen, zit de sensory/gyro/whatever van het FBL systeem danwel het kastje zelf nog goed op de plaats en goed vast? Als de servo's verlopen kan het zijn dat de sensor niet goed vast zit of een tik heeft gehad...

Back