Hulp gezocht KDS 450 S, omgeving; Dokkum/Sneek

• Topicstarter Topicstarter Cowzo
  • Startdatum Startdatum
C

Cowzo

Guest
Hey!

Sinds enige tijd ben ik in bezit van een KDS 450 S, heb al behoorlijk wat priveberichten gehad met informatie van bijvoorbeeld het afstellen van de zender in 'beginnersinstellingen' alsmede een ontzettend goede website met alle specifieke informatie over deze helicopter.
Dit heb ik dan ook allemaal doorgelezen en zo goed als mogelijk aangehouden/doorgevoerd.

Nu ben ik bezig geweest met een kleine vlucht vanaf de grond, hopende dat hij netjes zou blijven hoveren binnen een bepaalde 'straal'. Helaas was dit niet het geval en heeft hij een bepaalde afwijking naar 1 kant. Althans dat denk, IK.
Maar omdat ik in mijn ogen te weinig know how heb over de helicopter, zou het net zo goed zo kunnen horen, waardoor er dus helemaal niks aan de hand is.

Mij leek het daarom verstandig om dit rustig en verstandig aan te pakken door hulp te zoeken in de omgeving Dokkum/Sneek. Dit hoeft uiteraard niet gratis!
Ik ben allang blij als iemand mij een paar keer de basis zou willen uitleggen en een kijkje naar m'n helicopter wil nemen. Ik eis absoluut niet dat ik een top 3D vlieger wordt, die z'n helicopter in een paar maanden op de kop wil hebben hangen o.i.d., maar puur dat ik het ding onder controle heb en rustig rond kan vliegen/hangen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Hey :)

Ik kom helaas niet bij je uit de buurt, maar er zullen vast mensen reageren die wel uit de buurt komen.
Ik wilde alleen wel even zeggen dat je heli altijd wat zal driften en eigenlijk nooit uit zichzelf stabiel zal blijven hangen.
Daarnaast heb je op geringe hoogte last van wat grondeffect, lees ook hier:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/trimmen.101760

Je zal hem altijd moeten besturen in elke orientatie, hoe goed je hem ook afsteld.
Tenzij je er de duurste stabilisatie electronica gaat inbouwen, dan kan je je zender opzij leggen.
Maar dat zal niet de bedoeling zijn :).

Laatst bewerkt door een moderator:
Sneek is maar 50 minutjes rijden hoor...maargoed, als het niet lukt, lukt het niet,
Veel succes!

Back