hulp gezocht met lama4

  • Topicstarter Topicstarter gerardus
  • Startdatum Startdatum
G

gerardus

Guest
Ik heb problemen met mijn Lama4 en in de andere draadjes vind ik niet de oplossing. Bij vooruit vliegen drijft de lama naar links en bij achteruit vliegen(staart naar je toe) drijft de lama sterk naar rechts. Terwijl hij wel vrij rustig stil hangt , zonder rond te draaien.Met proportional of trimmen is dit niet weg te krijgen, zonder dat een van de twee erger wordt.
Ik heb al geprobeerd: binnen- en buitenas vervangen(door de Xtreme). Dit helpt niet. Ook geprobeert met originele rotorbladen, ook dit lost niets op.
Ik kan er zo niet mee vliegen (binnen) en hoop dat iemand een oplossing heeft. Bij voorbaat dank
 
Ik heb problemen met mijn Lama4 en in de andere draadjes vind ik niet de oplossing. Bij vooruit vliegen drijft de lama naar links en bij achteruit vliegen(staart naar je toe) drijft de lama sterk naar rechts. Terwijl hij wel vrij rustig stil hangt , zonder rond te draaien.Met proportional of trimmen is dit niet weg te krijgen, zonder dat een van de twee erger wordt.
Ik heb al geprobeerd: binnen- en buitenas vervangen(door de Xtreme). Dit helpt niet. Ook geprobeert met originele rotorbladen, ook dit lost niets op.
Ik kan er zo niet mee vliegen (binnen) en hoop dat iemand een oplossing heeft. Bij voorbaat dank

Ik had deze vraag al ergens gezien maar niet gereageerd omdat er toen in stond dat bij achteruit vliegen de lama ook naar links afweek.
Hoe groot is de afwijking? Is het in alle richtingen hetzelfde, dus ook bij links/rechts sturen bij aileron?

Ik heb hetzelfde probleem gehad met twee Helixx heli's. De afwijking was ongeveer 45 graden in alle stuurrichtingen. Na uitwisselen van alle onderdelen met een Lama V4 bleek het aan de motoren te liggen. Die waren te zwak om de wrijving, die tijdens het sturen in de swashplate ontstaat, op te vangen. Met nieuw gemonteerde Xtreme motoren en ook met nieuw gemonteerde V4 motoren was het probleem opgelost.

Bert
 
Ik had deze vraag al ergens gezien maar niet gereageerd omdat er toen in stond dat bij achteruit vliegen de lama ook naar links afweek.
Hoe groot is de afwijking? Is het in alle richtingen hetzelfde, dus ook bij links/rechts sturen bij aileron?

Ik heb hetzelfde probleem gehad met twee Helixx heli's. De afwijking was ongeveer 45 graden in alle stuurrichtingen. Na uitwisselen van alle onderdelen met een Lama V4 bleek het aan de motoren te liggen. Die waren te zwak om de wrijving, die tijdens het sturen in de swashplate ontstaat, op te vangen. Met nieuw gemonteerde Xtreme motoren en ook met nieuw gemonteerde V4 motoren was het probleem opgelost.

Bert


Dank voor je reaktie. Eerder inderdaard p.o. fout vermeld Alleen bij naar voren drijft hij naar links en naar achteren bijna 45 graden naar rechts. motoren is inderdaad een optie, maar ik wil vooralsnog niet zo maar alles vervangen als ik het niet min of meer zeker weet
Gerard
 
Dank voor je reaktie. Eerder inderdaard p.o. fout vermeld Alleen bij naar voren drijft hij naar links en naar achteren bijna 45 graden naar rechts. motoren is inderdaad een optie, maar ik wil vooralsnog niet zo maar alles vervangen als ik het niet min of meer zeker weet
Gerard

Bij mij was het probleem bij twee heli's opgelost na het vervangen van de motoren. Daarvóór gebruikte ik altijd mixers in mijn computerzender om het probleem te verhelpen. Ook bij anderen was het probleem verholpen na het vervangen van de motoren.
Is het een nieuwe heli?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reaktie. Eerder inderdaard p.o. fout vermeld Alleen bij naar voren drijft hij naar links en naar achteren bijna 45 graden naar rechts. motoren is inderdaad een optie, maar ik wil vooralsnog niet zo maar alles vervangen als ik het niet min of meer zeker weet
Gerard

Ik heb de oude motoren ook weer teruggezet om te testen of deze inderdaad verantwoordelijk waren voor het probleem en toen was het probleem er weer.
 
Bij mij was het probleem bij twee heli's opgelost na het vervangen van de motoren. Daarvóór gebruikte ik altijd mixers in mijn computerzender om het probleem te verhelpen. Ook bij anderen was het probleem verholpen na het vervangen van de motoren.
Is het een nieuwe heli?

De heli is enkele maanden oud en hij vloog goed . Hij is zo gaan doen na een crash; vandaar dat ik in eerste instantie dacht aan binnen- of buitenas. Hooveren gaat nog wel goed. Alleen voor- en achteruit wijkt enorm af. Zou dan door de wrijving van de swashplate op de buitenas de b-motor van toeren raken?
 
De heli is enkele maanden oud en hij vloog goed . Hij is zo gaan doen na een crash; vandaar dat ik in eerste instantie dacht aan binnen- of buitenas. Hooveren gaat nog wel goed. Alleen voor- en achteruit wijkt enorm af. Zou dan door de wrijving van de swashplate op de buitenas de b-motor van toeren raken?

Had je schade na die crash? Heb je iets moeten vervangen? Zijn de motoren vastgelopen terwijl het gas nog openstond? Heb je voldoende vermogen over om bij het hooveren snel op te stijgen?

Het kan zijn dat de swashplate scheef in elkaar zit. Dat geeft ook rare besturingsproblemen. Je kunt de swashplate met je duimen en wijsvingers samenknijpen.

Ik heb even mijn aantekeningen van vorig jaar doorgelopen. Met meer gewicht aan de flybar werd het probleem minder, maar was niet helemaal weg.
Vastzetten van de onderste (of bovenste, dat weet ik niet meer) bladen gaf ook verbetering maar het is moeilijk om ze precies in de goeie stand vast te zetten.

Heb je de bladen trouwens los zitten of helemaal vast?
 
Laatst bewerkt:
Had je schade na die crash? Zijn de motoren vastgelopen?
Niet dat ik weet en geen zichtbare schade. Het was ook een crash , die je als beginner vaker maakt. Mogelijk dat de motor even tegengehouden werd . Ik vind de motor(en) een optie; maar vind het nog wel opmerkelijk dat stationair op een plek wel lukt maar vooruit/ achteruit door wrijving van swashplate zo erg het toerental beinvloedt. Is de 4 in1 ontvanger dan ook niet een optie; die moet dat toch reguleren?
 
Niet dat ik weet en geen zichtbare schade. Het was ook een crash , die je als beginner vaker maakt. Mogelijk dat de motor even tegengehouden werd . Ik vind de motor(en) een optie; maar vind het nog wel opmerkelijk dat stationair op een plek wel lukt maar vooruit/ achteruit door wrijving van swashplate zo erg het toerental beinvloedt. Is de 4 in1 ontvanger dan ook niet een optie; die moet dat toch reguleren?

Bij mij was het in ieder geval zo dat de motoren heel weinig kracht hadden. Ik had vrijwel niets over om snel up te geven om uit moelijke situaties te komen.
Het kan best zijn dat de 4 in1 niet goed is. Bij mij was dat niet zo, die heb ik als eerste uitgewisseld.

Heb je het probleem ook bij links/rechts aileron?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top