hulp gezocht met moter vinden

Hallo forum collega's

ik ben al een tijdje aan het zoeken. dat het tijd wordt om hulp aan jullie te vragen.ik ben opzoek naar een betere moter voor me rc auto dit is hem 1/16 Brushless 4WD Mini Rally - Extreme Edition
dus kunnen julie me daar bij helpen maar er zitten een paar eisen aan vast.

1. max bedrag 25 euro
2. hij moet passen in deze auto
3. en een linkje naar de moter toe (het liefst wil ik de moter op hobbyking kopen)
4. hij moet wel beter zijn

en als ik die moter heb moet ik er dan nog wat bijkopen zoja meld het dan even

gr marijn

PS: alvast bedankt

Wat heb jezelf al gevonden ?, makkelijk als iemand anders het zoekwerk doet ...:???:

Zelfstudie wordt gewaardeerd ......

ik heb deze motors gevonden maar ik weet niet of ze erin passen en beter zijn. en dat ik er dan nog wat bij moet gaan kopen zoals een snelheids regelaar. (ik ben nog maar een beginner srry :()
1.S2848-4370 Brushless Inrunner (4370kv)
2.
TrackStar 1/18th Scale 10T Brushless power System (6100kv)

ik vind nummer twee er goed uit zien maar past hij in me auto

Lees eens de specificaties bij jouw auto en motor , zoek die motor op en lees de specificaties , dus diameter , lengte e.d, vergelijk dat eens met de motoren die je hebt gevonden qwa diameter en lengte .

Voor de begrippen van Kv's en turns van de motoren , staan daar diverse draadje op het forum,lees die eens , je leert daarmee de materie beter kennen, en ook het inzicht in de electronica .

Daarbij is het budget zeer beperkt en voor dat geld zal je niet echt sneller gaan.
Let ook op de specs van de esc , hoeveel amperage , stroom, kan leveren , bv max 30A

Misschien lukt het zoeken op "moter" niet gezien je moet zoeken op "motor"

Maar inderdaad, je weet de specs van je huidige (mag ik aannemen) dus is het hun lijst doornemen en kijken wat voldoet aan de maten maar met een hogere KV waarde.

ja maar ik kan de maat niet vinden bij hun ik weet wel de maten van mijn moter

Size ?

Goed lezen en vergelijken , let ook op de bevestigings gaten van de motor

ESC Specification:
Cont. Current: 18A
Burst Current: 25A
Car Size: 1/18th
Battery: 2-3 Cell Lipo / 4-9 Cell Ni-XX
L-BEC: 5V / 1A Output
Motor Type: Sensorless Brushless
Size: 30 x 26.1 x 13.8mm
Weight: 26g (Including wires)
Motor Plugs: 3.5mm Bullet type
Battery Plug: Required
On/Off Switch: Yes
Reverse: Yes
Motor Specifications:
Turns: 10T
KV value: 6100KV
Poles: 4
Diameter: 21.5mm
Motor length: 37mm
Extend shaft diameter: 2mm
Length of extend shaft: 11±0.5mm
Weight: 60g
No loading @ 7.2V: 2.7A
Max current: 40A
Resistance (Ω): 0.021Ω
Battery range: 2~3s 7.4v~11.1v
Operation Temperature: 80°
Max Temperature 130°
Suitable car scale: 1/18
Suitable ESC: 25A
Thickness of lamination: 0.2X20mm

NOTE: We suggest reducing your gearing if running this motor on 3S.

Ik zie dat de auto ook op 3S kan, dat al overwogen? Bij hogere spanning hoeft de stroom niet zo hoog te zijn om hetzelfde vermogen naar de motor te sturen.

Voorbeeld: motor vraagt 200 watt (zomaar een getal). Bij 2S (7.4 volt) is er dan een stroom van ca 27 ampere nodig. Verhoog je de spanning naar 3S (11.1 volt) dan hoeft er nog maar 18 ampere te lopen voor die 200 watt.

Back