Hulp gezocht omg Nijmegen Dragonfly HM4#1

• Topicstarter Topicstarter Michiel Arndts
  • Startdatum Startdatum
M

Michiel Arndts

Guest
Ik heb 2dehands een zgan Dragonfly gekocht. Nu krijg ik hem een stukje in de lucht maar hij wijkt telkens af. Heb als diverse manuels over afstellen doorgenomen maar het lukt mij telkens maar niet om hem recht te krijgen.
Nu na diverse crashes lijkt me t toch verstandig wat hulp te zoeken.

Wie woont er in Nijmegen of omgeving en zou mij een handje willen helpen?

Mvg
Michiel Arndts

Het zou kunnen dat je heli wel goed afgesteld is want het gedrag dat je beschrijft is normaal. Vlak voordat je heli loskomt moet je al een beetje tegensturen, dat komt door het zgn grondeffect. Het is in het begin best moeilijk om je heli op één plaats te houden, daar moet je op oefenen. Lukt het na een tijdje nog steeds niet dan zou er toch wat mee aan de hand kunnen zijn.

Dat had ik ook al gelezen maar heb wel het idee dat hij toch teveel naar 1 kant gaat. Wanneer ik niet al teveel gas geeft kantelt de heli al om.
Snap dat het veel proberen is maar miss dat iemand me real time wat tips kan geven. Is natuurlijk altijd makkelijk!

het klopt dat de heli naar 1 kant uitwijkt, gewoon oefenen met tegensturen (trainings kruis).
Maar nu moet er wel bij vermeld worden dat de meesten hier het altijd hebben over Zwalkera

Het model blinkt nou eenmaal niet uit in stabiliteit.
Maar wat je moet doen: het model (met trainingskruis, werkt makkelijker) 1-2cm boven de grond laten hooveren. Je ziet dan dat het model wil uitwijken naar 1 kant. Uit mijn hoofd was dat altijd naar links en naar voren. Je moet dus de andere kant opsturen (tis zo simpel....not) net zolang dat je hem ongeveer op 1 plek kunt houden.
Vliegt de heli hard naar voren of naar achteren, dan moet je de accu verplaatsen, zodat het zwaartepunt beter komt te liggen. Je merkt dan vanzelf dat de heli dan ook iets beter wil blijven stilhangen.

De volgende stap: zoek een beetje ruime plek en laat de heli in 1 keer opstijgen naar ongeveer 1 meter boven de grond. Nu ga je hetzelfde weer oefenen door op 1 plek te blijven hangen.

Als het fout drijgt te gaan, gewoon gas loslaten, de heli klapt dan wel hard op de grond, maar de schade blijft dan beperkt.

Voor dat je dan weer gaat vliegen, wel eerst even checken of de accu nog op de plek zit !!

Laatst bewerkt:
Hey michiel,

Ik woon zelf in wijchen en heb ook een walkera hm4#1, ik kan binnekort wel even helpen als je wilt ?
laatmaar weten wanneer je tijd hebt, (kan in princiepe vanavond eventjes ?)

Back