hulp gezocht regio amersfoort, nitro rs4 evo 3

• Topicstarter Topicstarter danny033
  • Startdatum Startdatum
D

danny033

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een hpi nitro rs4 van iemand overgenomen maar heb er te weinig verstand van..

Onder et mom van durf te vragen bij deze!! Heb wel veel gelezen op internet enz. Maar krijg de auto niet of nauwelijks aan de praat motor is goed hij heeft altijd gereden.

Is er iemand uit de regio Amersfoort die mij opgang wilt helpen met wat uitleg starten en afstellen?

Alvast bedankt!

Gr danny

Is de gloeiplug nog goed? Als je deze op je gloeistarter zet dan moet die fel oranje gaan branden.

M.v.g. Mark

Is de gloeiplug nog goed? Als je deze op je gloeistarter zet dan moet die fel oranje gaan branden.

M.v.g. Mark

Hallo mark,

Thnx voor je reactie , ik heb er een zakje bij met een aantal nieuwe gloeipluggen, ik heb hem hier ook 2 keer mee kunnen starten. Maar nu loopt de trekstart erg zwaar dus dacht dat de motor verzopen was.

Toen heb k de plug eruit gehaald en alle overige benzine eruit gepompt maar helaas hetzelfde resultaat.

Als die verzuipt is het vaak een teken dat hij wat te rijk staat. Je kunt de naald die in de gasschuif zit (of net aan de andere kant) iets indraaien en dan weer proberen.

M.v.g. Mark

Als die verzuipt is het vaak een teken dat hij wat te rijk staat. Je kunt de naald die in de gasschuif zit (of net aan de andere kant) iets indraaien en dan weer proberen.

M.v.g. Mark

Hallo mark,

Bedankt de afstelling is aardig goed gelukt!! Start er bleek niet goed te zijn ben nu een nieuwe aan het opladen.

Vreemd is wel dat wanneer ik bijv de idle schroef aan wil draaien om de carborateur op 1 mm te zetten er geen beweging in komt, wel als ik het electronisch doe maar dan gaan hij net niet ver genoeg dicht, iemand nog tips?

Gr

Als je de stationair schroef aan draait moet je wel gas geven en dan verdraaien. Het wil wel eens gebeuren dat die anders vast gaat zitten (de gasschuif)

M.v.g. Mark

Het niet goed dicht gaan, is dat omdat gewoon de trim niet verder gaat of dat er iets geblokkeerd is?

Als het een kwestie is dat de trim niet verder wil kan je de hevel op de servo los halen en een tandje verdraaien. De as van de servo heeft iets van 25 tanden waarmee je de hevel beter kan positioneren. Als het een blokkering is moet je even goed kijken waar dat dan zit. Als het een stroefheid is kan je een klein trekveertje of een elastiekje aan de carburateur monteren zodat die hem beter dicht trekt.

Back