hulp gezocht voor afstellen GM nitro bull

• Topicstarter Topicstarter D&D
  • Startdatum Startdatum
D

D&D

Guest
hallo, ik heb al van alles geprobeerd om de gm nitro bull van mijn dochter af testellen, maar op 1 of ander manier krijg ik hem niet goed aan het lopen, als ik vol gas geef dan valt ie stil en is daarna bijna niet meer aan de praat tekrijgen.

nieuwe gloeiplug gemonteerd maar maakt niets uit.

wellicht is er iemand in de buurt van Gorinchem die mij hier mee zou willen helpen.

mvg Dick

hoi

kan je het vliegwiel als hij koud is makkelijk ronddraaien? (door de compressie)
als dat zo is zal de motor niet makkelijk meer af te stellen zijn.
nitrobull zijn fijne motoren maar als ze de compressie verliezen moeilijk af te stellen.

mvg Hans

hey hanskez, volgens mij heeft de motor nog voldoende compressie en ligt het daar niet aan.

hoe veel liter methanol heeft de motor gelopen? en hoe heb je hem in laten lopen (rijden)
en hoeveel % nitro zit er in de methanol?

mvg hans

Welke brandstof wordt er gebruikt? (merk/type/percentage)

Is wel de drukslang van uitlaat naar tank aanwezig?

hey Hanskez , merlin expert 16 heb ik er bij gekregen.
hoeveel liter de motor heeft gelopen weet ik niet heb hem gebruikt gekocht, maar als ik kijk naar de staat van de auto heeft hij nog niet veel gelopen.

Roelof, hahaha ja er zit een slang van de uitlaat naar de tank.

Wat jij schetst dat die op vol gas dood valt kan een te kort aan druk zijn, het lijkt in ieder geval een te arme afstelling. Ook dat die daarna niet meer wilt starten lijkt een drukprobleem te zijn, controleer ook als de druk ook vrij doorgang heeft. Overigens lijkt me 16% ook een aardige ondergrens voor zo'n motor, mogelijk zal 25% beter gaan werken.

Overigens was er vorige week ook een jongen bij me langs geweest die ten einde raad was en de boel niet goed kreeg. Hij was al bij div. winkels geweest en bij een clublid maar nee, het leek even goed te gaan en toch kwamen de hevige problemen weer terug.
Juist door de drukslang even los te trekken kon ik concluderen dat het in de uitlaat moest zitten, de motor ging ineens veel stabieler lopen. Uiteindelijk bleek er een stukje rubber in de uitlaat rond te zwerven die voor de div. gaten in de uitlaat zweefde en daardoor een variabele druk op de tank zette.

hey Roelof,

ik rijd met mijn eigen truggy ook met 16% en die heeft geen problemen, maar ik heb hier ook 25% staan zal het is proberen.
ik zal ook de uitlaat van die van mij op de andere auto monteren om tekijken of het hier aan ligt .
bedankt voor de tip

Je zegt dat de auto vrij zwaar is, wat voor auto is het en welke Nitro Bull gaat het om?

Maar zoals Roelof al zegt, 25% zal vaak een veel beter resultaat geven.

update: ik heb de uitlaat gecontroleerd en 25% in de tank gedaan maar het probleem is nog steeds

Volgens mij heb jem gewoon te arm staan. Als je er dan mee gaat rijden en hij slaat af terwijl je het gas vol open hebt, dan zit er op dat moment niet genoeg brandstof meer in de toevoer/motor, daardoor kun jem dan niet meer starten.

Draai je gasnaald gewoon eens een volle slag of meer open(linksom), en zet tegelijk je stationair iets hoger(rechtsom) om te voorkomen dat ie gaat afslaan. Haal je brandstofslang bij je uitlaat los en blaas daarin totdat er brandstof zit tot aan/in je motor.

PS. Als je bij het blazen in je brandstofslang merkt dat het te makkelijk gaat, dan moet je even checken waar hij dan precies lekt en dit oplossen. Het kan bijv. de O-ring in het klepje van je tankje zijn. Succes.

Aan de ander kant:

nee dat gaat niet maar de auto is vrij zwaar..

Als jij dit hebt getest bij een koude motor en deze zakt door de compressie, dan zou ik het niet gek vinden als de motor zijn beste tijd gehad heeft. Een motor met weinig tot geen compressie zal ook gelijksoortige symptomen vertonen als die jij nu hebt.
Dat je truggy er nog vrij nieuw uitziet zegt niet zoveel. Als hij een tijdje te arm afgesteld heeft gestaan, dan gaat het erg hard met de slijtage natuurlijk.

Laatst bewerkt:
ik heb dit probleem ook wel eens gehad met mijn picco,en superpikkie zij het ook al, zet hem eens wat rijker.ik heb zelf ook een nitrobull,op mijn savage.maar ik heb dit probleem nooit gehad.
veel succes !.
m.v.g,
manuel.

Als ik het allemaal zo lees dan lijkt mij dat je motor compressie is verloren en dus zijn beste tijd gehad heeft.

M.v.g. Mark

Back