hulp gezocht

Beste lezers,

Aangezien ik niet in het bezit ben van een auto, waar ik mijn koffertjes voor de helicopters en het benodigde gereedschap mee kan vervoeren, zoek ik iemand die , het liefst in de buurt van Oss en omgeving woont, en handig is met zijn/haar handjes :smile:

De bedoeling om tzt een fietskar te gaan maken, waar dus een koffer in past voor een 450 size helicopter, plus een kleine gereedschap koffertje , en ook een koffer in past voor een 250 sized helicopter.

Het is eerst even kijken welke materialen ik nodig heb, en eventueel een bouwtekening kan vinden. Uiteraard moet het ook aan de geldende verkeers regels voldoen. Ik ben op dit gebied niet helemaal in thuis, want de ene zegt dat het wel mag, en een ander weer niet.

Wie kan mij hier wat informatie verstrekken, ik weet dat ze ook te koop zijn, maar van die prijzen schrik je gewoon.

Dan een andere vraag :

Ik heb een digital lader/ontlader voor mijn accu's. Altijd handig, maar ik weet niet precies hoe deze werkt en welke instellingen ik moet gebruiken voor het laden en ontladen van de lipo's.

Zie foto : Theo Profiel - hyves.nl

Wie kan mij hier mee helpen hoe alles in te stellen?

met vriendelijke groeten,

Theo

hallo

zo werkt hij

1 als je je lader in het stopcontact steekt kan je je soort batterij kiezen met de dec en inc toets je moet lipo kiezen en dan op enter drukken

2 dan moet je je ampere instellen dan moet je op enter drukken en dan beint het de flikkeren dan kan je met de inc en dec toets je ampere instellen en dan nog is op enter drukken dan begint je volt te flikkeren dan moet je met de inc en dec toets je volt instellen en als je dan lang op enter blijft drukken begint je lader met laden:D
en als je batterij vol geladen is moet je 2 keer op stop drukken en dan sta je terug bij het begin voor het kiezen van het batterij typen:banana:

groetjes

ontladen doe je zo als je op lipo batterij drukt dan kan je met de inc en dec toets kiezen: lipo charge,lipo discharge,lipo quick charge...

Hallo Jared,

Zover was ik al gekomen, maar met welk voltage en amperage moet ik de accu laden en/of ontladen.

De meeste lipo's zijn 11.1 Volt en hebben een amp van bijvoorbeeld 1800 Mha,of hoger.
stel ik heb een accu van 11.1 V en die is 2200 mAh, wat moet ik dan kiezen?

dan moet je 11.1 volt instellen en 2.2 ampere
en voor te onladen moet je allen instellen tot hoeveel ampere je wilt ontladen tot bv 0.2 ampere

Back