Hulp gezocht

• Topicstarter Topicstarter edixa
  • Startdatum Startdatum
E

edixa

Guest
Beste forum leden
Ik ben bezig net een auto op te knappen nu weet ik allee. Dat het een auto van carson is

Ik heb eerder een vraag gesteld over welk tandwiel ik moest kopen
[187425] hulp-gezocht-bij-zoeken-van-onderdeel

Dat tandwiel heb ik ook gekocht ik heb ongeveer een half uur kunnen rijden tot dat allen tanden op waaren

Kan dit ligen aan het tandwiel of heb ik het verkeerd ge monteerd ?

Alvast bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt door een moderator:
Plaats eens een foto van je versleten tandwiel.

Dan kunnen we snel genoeg zien waar het aan ligt. Al verwacht ik gewoon slechte gearmesh.

Zou ik u morgen vragen wat Gearmesh is?

Ook hier bij de foto's
e7aje5a6.jpg

2e9ejeny.jpg

ezedagab.jpg

Alvast bedankt

Okee bedankt voor de info ga ik een nieuwe bestellen en proberen [emoji12]

Je gebruikt ook maar de helft van het tandwiel, zo te zien. Daardoor komt er meer kracht op een kleiner oppervlakte. Kan 1 van beide tandwielen niet ietsje opschuiven, zodat het hele tandwiel in contact is met het andere?

Het lijkt wel of het twee verschillende tandwielen zijn. Volgens mij is het motor tandwiel van een heel andere tandgrootte dan je differentieel tandwiel. Paste het wel goed in elkaar.

Lijkt mij ook gewoon dat de tandwielen niet goed afgesteld zijn op elkaar,proberen ze zo dicht mogelijk op elkaar te zetten maar dat ze nog wel vrij draaien.Niet dat het stroef loopt want dat is dus te dicht.Er moet altijd "iets" speling inzitten maar te veel geeft dus zulke resultaten.

op de foto's in het andere topic zit er een andere motortandwiel op. waarom heb je deze vervangen? en kun je deze twee motor tandwielen ook met elkaar, dus hoeveel tanden deze nu heeft, er zijn natuurlijk tandwiel combinaties die niet mogelijk zijn. misschien dat je ook eens kunt kijken of de tanden even dik zijn. want op de foto's lijkt het inderdaad dat de tanden van het tandwiel nu een stuk groter zijn dan wat er op de vorige foto's te zien is.

Kan niet zo maar oordelen, maar met wat rond te kijken, passen en meten, kn je er vaak wel een stalen tandwiel passend voor maken.
Maar inderdaad, beter afstellen, motor wat verschuiven (op de afstandsblokjes wellicht) en dat zal deze al veel langer mee gaan.

Back