hulp gezocht

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Marijnl1988, 10 okt 2020.

  1. Marijnl1988

    Marijnl1988

    Lid geworden:
    15 dec 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Deventer
    beste mede bouwers

    ik hoop hier iemand te vinden die mij verder kan helpen
    ik heb een AMT pegasus met lucht start
    deze heb ik vervangen voor een elektrische starter
    ecu is veervangen voor een fadec v10 gas starter ( kit )
    ook is de moer voorzien van een magneet en een nieuw temperatuur sensor
    gas valve en fuel valve en de fuelpomp komt ook van fadec af
    nu krijg ik heb voor geen mogelijkheid op order en doe dingen verkeerd
    ik hoop hier hulp te kunnen vinden bij iemand die hem kan afstellen of eventueel mee kan kijken wat er mis gaat



    vraag 1 wat zijn de basis setting"s van de fadec ??



    vraag 2 dit zijn waardes die ik kreeg maar start voor geen meter en wordt veel te snel te warm
    en blijft ook niet lopen




    vraag 3 heb ik hem juiste gelinkt met mijn zender ??




    help
     
  2. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Zo te horen draait je motor te zwaar. Te veel brandstof bij het gemaakte toerental.
     
  3. Marijnl1988

    Marijnl1988

    Lid geworden:
    15 dec 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Deventer

    Met welke settings kan ik de brandstof gaan knijpen ??..
    Ik merk ook dat hij veel te rijk staat namelijk
     
  4. nijsinkgj

    nijsinkgj

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    1.043
    Locatie:
    rijssen
    Hoi marijn


    Met “fuel ramp” bepaal je de hoeveelheid kero tijdens het opspoelen
    Zo te horen maakt je startmotor veel te weinig toeren


    Normaal gaat het als volgtt:

    Startmotor geeft een zwengel aan het loopwerk en dan komt de gasklep bij en ontsteking.
    “Plop” ontsteking en dan zie je de temperatuur oplopen en start de fuel ramp
    (Ik hoor geen ontsteking, klopt dat?)
    Startmotor komt weer bij en help het hele zaakje optoeren.
    Dit moet vlot verlopen zonder. Dat de temperatuur uit de hand loopt
    Anders breekt hij de start af

    kun je is nauwkeurig omschrijven wat er precies gebeurt, of een compleet filmpje is ook goed
    Dan luisteren we even mee wat er gebeurd

    groet Gertjan



    • Te zwaar lopen kan inderdaad ook een probleem zijn,
    • of een te kleine/lichte startmotor.
    • Te veel voorspanning op je lagers
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2020
  5. Marijnl1988

    Marijnl1988

    Lid geworden:
    15 dec 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Deventer


    Dit is het laatste filmpje...
    Heb hem gestart met perslucht
    Ik gebruik als startmotor een raboesch blue rm 410 7.2v
     
  6. nijsinkgj

    nijsinkgj

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    1.043
    Locatie:
    rijssen
    wat was je egt tijdens deze run?
    Hij lijkt behoorlijk warm te lopen gezien de gloeiende uitlaat.
     
  7. Marijnl1988

    Marijnl1988

    Lid geworden:
    15 dec 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Deventer
    Temperatuur ( egt ) zat rond de 700 graden bij 48.000 toeren
    Bij 50.000 toeren ging hij kort richting de 760 graden en sloeg af ( heb hem afgesteld tot max 750 graden )
     
  8. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Je moet de motor uit elkaar halen kijken of er geen aan loop sporen zijn en er voor zorgen dat de startmotor hem goed op toeren kan brengen dat kun je verder.
     
  9. Marijnl1988

    Marijnl1988

    Lid geworden:
    15 dec 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Deventer





    Start hem hier op lucht...
    Accu van de startmotor was nog maar 6v...
    Straks eens testen of het dan wel lukt zo niet dan verder zoeken
     
    ik ben een vliegtuig.nl vindt dit leuk.
  10. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Goed te zien te horen dat het gelukt is .
     

Deel Deze Pagina