Hulp hobbyklusje

• Topicstarter Topicstarter sanniep
  • Startdatum Startdatum
S

sanniep

Guest
Beste modelbouwers,

Ik plaats hier een bericht omdat ik niet precies weet waar het thuishoort. Ik kan het bericht altijd verplaatsen als een andere plek handiger is.

Ik ben al een poosje op internet aan het zoeken naar een oplossing. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Ik ben een mooie audio-installatie aan het bouwen in mijn auto. Hiervoor wil ik een afstandbediening in de ruimte van mijn asbak wegwerken. Ik wil dat de afstandbediening onzichtbaar is als ik het klepje dicht doe. Als ik de asbak open schuif wil ik dat ik, door op de afstandbediening te drukken, deze schuin omhoog komt zodat ik deze beter kan bedienen. Hier heb ik een paar afbeeldingen geplaatst:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Ik zoek dus een mechaniek waarmee de afstandbediening door een veer schuin omhoog word gekantelt als deze wordt ingedrukt en dat deze vast klikt als ik deze weer naar beneden druk (zodat het klepje er weer overheen kan).

Heeft iemand enig idee waar ik de onderdelen/tekening/plan voor zo'n mechaniek kan vinden/kopen?

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen.
Groeten, Sander

leuk bedacht t verstop plekje
wat voor auto merk is dit trouwens
is echt een nadenkertje zo een oplossing
zit te denken aan een radio cassette speler waar langzaam klepje open gaat waar je cassette dan in uit kon halen
kijk eens bij kringloopwinkel voor oude draagbare radio om t mechanic er uit te slopen

u kan ook op de sloop eens kijken in div autoos hoe asbakken daar open gaan en misschien open klappen
heb zelf veel autoos gehad maar tja rook niet dus schonk geen aandacht aan asbak :D:D:D

Bedankt voor jullie reactie! Wat een slim idee, die Brabantia! Heb er nota bene zelf 1 in de keuken met die mechaniek!! Haha! Nooit bij stil gestaan.. En als ie dan ook nog zo vloeiend beweegt als het klepje van een cassettespeler! Ik zie het voor me ineens. Ik ga op zoek naar onderdelen, laat hier weten wat het resultaat is.

Ps. Het is een BMW e60

Back