Hulp met afstellen eerste heli (Walkera 36) gevraagd

• Topicstarter Topicstarter Molsonline
  • Startdatum Startdatum
M

Molsonline

Guest
Goedemiddag,

ik heb sinds een paar dagen een Walkera 36.
Ben bezig geweest met alle verbindingen ed na te lopen. alle koppelingen met teflon of siliconen spray bedruppeld. en alle afstellingen te checken.

Nu bleef het het geval dat zodra ik m een beetje op toeren laat komen (uiteraard nadat ik de eerste dag hem een uurtje op een lage snelheid in heb laten lopen (geen brushless)) zie je en merk je dat hij steeds meer gaat schommelen op toeren.

Als je hem dan in 1 hand houdt merk je dat hij best hard trilt op toeren (nog niet eens vol, zon 70/80%)
Ik heb de bladen al op de rand van onze huiskamer tafel gebalanceerd en ze zijn zo goed als gelijk (zie geen noemens waardig verschil)

Een van de paddles stond ook onder een grotere hoek dan de ander...ze staan nu beide gelijk, maar hoe moeten ze precies staan?

Verder zag ik in het andere topic over de walkera 36 de achterkant van de zender (dit er illustratie van de sim kabel)
Nu zag ik daar dat alle schakelaartjes totaal anders staan. Bij mij staan ze allemaal op off, op 5 en 8 na.

Wie met een walkera 36 of verstand van deze heli kan me helpen...
Of wellicht iemand omgeving leiden die zou kunnen helpen met het afstellen?

met vriendelijke groet

Martijn

ik woon zelf net buiten leiden dus afstellen van paddles, trims enzo kan ik je wel bij helpen.. stuur maar even een pb'tje als je interesse hebt. verder kan je in het microheli forum ook een faq vinden waarin een boel staat uitgelegd.

Ivm die schakelaartjes achteraan de zender: Ik vermoed dat die bedoeld zijn om de kanalen te reversen. Je hebt waarschijnlijk een mode 2 zender, die foto in de handleiding is mogelijks van een mode 1 zender (waar die schakelaartjes mogelijks anders staan). Zolang de zender maar de juiste bewegingen bij je heli veroorzaakt, staan die schakelaartjes goed ;)

De switche 8 is wel belangrijker, dat is om de pitch manueel te kunnen bijstellen. Als die op lock staat, kan je die niet instellen dmv de bovenste draaiknoppen, als die op unlock staat wel.

Ikzelf heb dezelfde heli, maar brushed komt die niet van de grond hoor. Heb momenteel alles elektro eruitgegooid en nieuwe in gestopt, nu wacht ik enkel nog op een nieuwe zender en ontvanger.

Wat super belangrijk is bij deze heli is dat de gear mesh goed is.
Vaak loopt het net te zwaar en dan komt hij niet van de grond.

Ik heb de Walkera 35, brushed. Ook erg lang getobd met afstellen. Alles moet soepel lopen met swash horizontaal en servos op 90graden. Servos zijn trouwens erg twitchy (inmiddels vervangen bij mij). Verder moet je kijken of de tail-compensation (volgens mij switch 6, zit nu niet thuis) uit staat bij de headlock-gyro. Het schudden klinkt als een probleem met de tracking van de bladen als je ze al hebt uitgebalanceerd. Wat je moet doen is bij draaiende motor van opzij naar de rotor-disc (bladen) en zien of ze even hoog draaien. Als er een hoger draait moet je kijken welke (blauw of rood) en dan het pitch stangetje van dat blad wat indraaien.
Ander probleem bij mij was het wegdraaien van de staart. Om voldoende tegenkracht te geven moet je voldoende toeren maken en dus de pitch (rechter draaiknop) wat terugdraaien en de curve met de linker wat opdraaien).
Benieuwd of dit helpt...

Gewoon in de zoekoptie zoeken "afstellen microheli". :wink:

Vlotti zei:
.....
Ander probleem bij mij was het wegdraaien van de staart. Om voldoende tegenkracht te geven moet je voldoende toeren maken en dus de pitch (rechter draaiknop) wat terugdraaien en de curve met de linker wat opdraaien).
...

Hi Vlotti,

Ja ik heb ondertusse al gevlogen. En ging best lekker :wink:
Heb er nu al zo'n 10 crash-loze vluchten op zitten...allemaal een hover op zo' n meter boven de grond en rustig rondliegend terwijl ik er achteraan loop.
Hier in het dorp hebben we de ideale oefen locatie, namelijk een ondergrondse parkeergarage die na 7e savonds helemaal leeg is (en tot 9 uur open is)

Ik wilde je alleen vragen wat welke knop nou precies doet op de remote.
Je hebt die PLT en PZT (respectievelijk links en rechts)
Ik ben namelijk zo eigenwijs geweest om de instellingen te veranderen (omdat de bladhoek totaal niet goed stond) en nu vliegt ie veel minder.

Kan je me wat tips geven?

Martijn

ps. iedereen bedankt voor de tips :D

Linker knop= pitch-curve (hoeveel pitch bij welke gas-stand)
Rechter knop= pitch (bladhoek qq)

Je moet maar eens spelen met beide terwijl je de motor ontkoppeld hebt...

Martijn,

22 Januari is er in de Zijlhal weer een indoor-vlieg middag van de Leidsche Luchtvaartclub. Misschien dat je daar eens kan gaan kijken? het is niet echt een heli-vriendelijke club heb ik begrepen, maar dan kan je daar afspreken met andere forumleden (Misschien kom ik ook even kijken, woon in Katwijk) en daar je heli even doorlopen?

Groetjes,

Ton.

Heli onvriendelijk niet, wel brandstofonvriendelijk. Ik heb op de club al de 35 en 36 gezien. Ik kom waarschijnlijk de 22 wel minimaal even kijken.

Skidz zei:
Martijn,

22 Januari is er in de Zijlhal weer een indoor-vlieg middag van de Leidsche Luchtvaartclub. Misschien dat je daar eens kan gaan kijken? het is niet echt een heli-vriendelijke club heb ik begrepen, maar dan kan je daar afspreken met andere forumleden (Misschien kom ik ook even kijken, woon in Katwijk) en daar je heli even doorlopen?

Groetjes,

Ton.

Hi Ton,

Ja lijkt me wel wat. Heb je ook wat meer gegevens voor me van die indoor-vlieg middag?
Waar wordt dat gehouden, waar kan je je inschrijven, wat kost het?
Hoor het wel van je.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Back