Hulp met EC-135 body

Wie heeft advies?

Ik heb een CopterX 450Pro V3 met een schaalromp van een EC135.
Om te zorgen dat mijn staartrotor op de juiste plaats kwam in de romp, heb ik het frame een flink stuk naar achter moeten plaatsen. Dat betekende nieuw gaten in de bodem boren om de romp en landings kit te bevestigen en uitsparing maken voor de anti-rotationbracket. Omdat het frame een stuk verder naar achter staat als hoort, is er een flinke onbalans ontstaan voor-achter. Dit heb ik opgelost door de accu niet meer op de originele plaats te houden, maar met wat geknutsel in de neus te zetten. Verre van ideaal omdat hij daar wat speling blijft houden.

Nu heb ik weleens gehoord dat je het frame positie probleem op kunt lossen door een TT-tailboom van een 500 model te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee en past dit gewoon in de frame en staartrotor bevestiging?
Tips zijn erg welkom.

Het enige wat mij te binnen schiet:

Weet je zeker dat het nodig was die gaten te verplaatsten?

Want als het mechaniek naar achteren moet om de staartrotor op zijn plek te krijgen, gaat de hoofdrotor OOK naar achteren....
Aangezien ik je DAAR niet over gehoord heb, ga ik er vanuit dat die dus ook automatisch op de juiste plek terecht gekomen is...

Een langere staartboom is dan GEEN optie, want dan komt de hoofdrotor door de voorruit steken :D

Daarom vraag ik mij af: KLOPT dat wel, dat je de gaten moest verplaatsen? Heb je niet per ongeluk dat houten frame achterste voren gezet? Of per ongeluk het mechaniek anderszins verkeerd op dat houten frame gemonteerd?

Overigens zijn bijna alle rompjes voor 450 klasse heli's een tikkeltje staartlastig, en moet je een accu verder naar voren leggen....

Groet, Bert

Het volledige frame moest naar achteren Bert. Daarom moest ik bovenop de romp een stukje uitzagen om de antirotation bracket kwijt te kunnen en de volledige rotorkop niet aan te laten lopen. Houten frame staat goed. Wel geprobeerd op andere manieren, maar dat maakte het alleen maar erger. Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen met een 500 tail.

Blijf dat vreemd vinden, want het zou betekenen dat bij jouw 450 mechaniek de afstand tussen hekrotor en mainshaft niet standaard (plm 42~43 cm) is, maar kleiner....

Groet, Bert

Back