Hulp met het afstellen van mijn Raptor - Omgeving Roosendaal

• Topicstarter Topicstarter Kempje
  • Startdatum Startdatum
K

Kempje

Guest
Na heel wat weekjes te hebben moeten wachten op mijn Raptor 50 se blue kitje uit Amerika heb ik eindelijk de Helicopter binnen.

Ben natuurlijk gelijk begonnen met het in elkaar zetten van de heli. :D pfff wat een kleine schroefjes en onderdeeltjes zeg :shock:
Maar gelukkig hij staat helemaal in elkaar. Weet nu wanneer ik crash (waar ik natuurlijk niet van uit ga) hoe ik het kan vervangen en uit elkaar kan halen. Alles al zoon beetje aangesloten op de ontvanger op de heli.
Ben blij dat ik geluisterd heb naar de mensen op dit forum om hem zelf in elkaar te zetten. :D

Bedankt daarvoor.

Maar nu zit ik alleen nog met een probleem. Als amateurtje weet ik dus niks van het afstellen of vliegen van mijn heli. Een vliegclub zie ik niet zitten vanwege te weinig tijd daarvoor.
Daarom de vraag of er hier iemand op het forum is die ervaring heb met het afstellen en eventueel mijn kan leren vliegen.

Ik woon in Oud Gastel, dat is in de buurt van Roosendaal (Brabant)
Als er iemand is die mij kan helpen, bedankt.

Geen tijd om bij een vliegclub lid te zijn,is natuurlijk onzin.Kost net zoveel
tijd als wildvliegen.:confused:
En je had dit draadje niet hoeven te openen.Op een club zijn meestal genoeg mensen,die je met raad en daad willen bijstaan.:yes:

Gewoon een keer naar BVL in steenbergen rijden.
Bij ons stikt het van de heli vliegers, tot aan turbine helies toe.

Google Maps > Hoge Bout Weg.
Daar zitten we.

Als je het zelf niet kan vinden/opzoeken op het internet (kan je namelijk alles tot in detail vinden incl. instructie filmpjes etc.etc.), je geen zin hebt in een club...
Dan zijn er denk ik weinig mensen die je ermee gaan helpen.
Je zal het toch zelf moeten gaan doen uiteindelijk.
Zelfs al doe je wel alles zelf, dan is een club alsnog veel gezelliger, en je leert het sneller.
iedere keer alleen op een veldje oefenen gaat echt heel snel vervelen ;).

Ik was ook eerst niet zon grote voorstander van clubs,
zelf heb ik ook eerst 2 jaar in weilandjes staan klooien.
Maar een club is meer dan zogenaamd "veiliger" vliegen hoor. ;)
Je kijkt wat af, laat wat zien, lekker kletsen tussen het vliegen door,
echt veel gezelliger dan op een boeren veldje.

... Een vliegclub zie ik niet zitten vanwege te weinig tijd daarvoor. ...
Denk je dat je daar verplicht aanwezig moet zijn, of het gras moet maaien? Per saldo zul je met ervaren/deskundige hulp het helivliegen sneller, goedkoper, veiliger en gezelliger onder de knie kijken. Ik zou zeker eens gaan kijken bij de club van Sven.

mmmm Mijn gedachte was eigenlijk dat je wel verplicht was om er te zijn.

Ik dacht dat het net als een biljart of voetbal club is dat je op bepaalde dagen er moet zijn.

Dan denk ik dat ik een keertje langs de club van Sven kom :D

Bedankt in ieder geval

Hahah nee hoor, je krijgt geen vliegschema. :lol: Het idee.
Gewoon lekker doen waar je zin in hebt met anderen die hetzelfde doen.

Een speeltuin voor grote kinderen eigenlijk. :p

Je bent iig van harte welkom.
Op zondag stikt het meestal van het volk.
Gewoon je snuit tegen et gaas en er staat binnen 2 minuten iemand met je te kletsen of je wil komen kijken.

Ook lid van een club, genoeg kennis aldaar aanwezig, maar wil zelf ook snappen hoe en wat...waar staan de instructiefilmpjes voor een raptor??? met zoekfunctie (google) kom je alleen bij crashes uit. En dat is nu net wat ik niet zoek...

Back