Hulp met kiezen uit 3 Tamiya modellen

Mijn modelbouw concentreerd zich de laatste jaren op vliegen maar daar is niet altijd maar even tijd en weer voor. Nu zoek ik voor thuis met RC spelen een leuke auto. Gewoon voor ff een uurtje dollen/rijden/spelen... Dan hoeft het niet het beste van het snelste van het mooiste van het duurste te zijn...hoge funfactor en het liefst zelf in elkaar zetten zijn wel erg belangrijk.

Al zoekende ben ik op 2 modellen van tamiya uitgekomen:

- Wild Willy
- Midnight Pumpkin

Ik ken de originele modellen uit de 80er jaren (ik was met electrobuggy's in de weer toen)
ik vond ze toen al leuk en nu nog steeds.

De willy lijkt me wat degelijker in elkaar zitten qua rijwielgedeelte maar is misschien een nerveus kr*ng qua op de achterwielen staan. (ken alleen de youtubefilmpjes van deze modellen) De Pumpkin ziet er qua wielophangingchassis wat primitief uit maar rijd misschien wel beter door ander zwaartepunt.

Hebben jullie pro's en con's voor me welke nu de betere/leukere keus zou zijn in acht genomen dat het met plezier lekker rijden het belangrijkst is.

Of ervaringen met veel leuker modellen die ik gewoon nog niet gevonden heb

Groeten

Justus

Laatst bewerkt:
Hoi Justus,

Moeilijke keuze, heb ook nog een optie in de zelfde klasse. Wat dacht je van de Blackfoot Xtreme?

Heb om de keuze wat beter te kunnen maken de een linkje naar de bouw handleidingen van "Wild Willy" en "Blackfoot Xtreme" voor je:)

Kan je al vast even kijken waar je aan begint en eventueel nog extra nodig hebt.

De handleiding van Midnight Pumpkin kon ik zo snel niet vinden.

Dit zijn de linkjes:
Wild Willy : http://www.fusionhobbies.com/v/vspfiles/V4_Backup/manuals/wr02.pdf

Blackfoot Xtreme:http://www.fusionhobbies.com/v/vspfiles/V4_Backup/manuals/blackfootext.pdf

Hoop je iets op weg geholpen te hebben:lol:

:bye:Ruud.

De Lunchbox heeft hetzelfde chassis als de Midnight Pumpkin, dus dan zou het puur op uiterlijk selecteren worden als het tussen die twee gaat :)

De Willy is inderdaad de meest degelijke. In vergelijk tot de Pumpkin die ik ooit gehad heb is het weggedrag van de willy veel voorspelbaarder dan de pumpkin of lunchbox, die gaan nogal gauw op hun kant. De Willy is ook makkelijk te verbreden zodat ie echt stabiel op de weg ligt dmv TL01 draagarmen, past als gegoten.

img_6607-custom.JPG

De blackfoot extreme vind ik zeker ook een hele mooi...alleen straalt die iets minder plezier uit. Die zou dan ik puur voor de (Veel?) betere rijeigenschappen kiezen.
Ik vind de Midnight Pumpkin leuker dan de Lunchbox...dat was aanvankelijk de 3de keus uit de titel..

nu eerst even die bouwbeschrijvingen doorbladeren

Zoals het er nu voor staat is de WW de leukste om te zien en te stunten en is de Blackfoot de betere qua prestaties, als je een keertje iets serieuzer of the road zou willen.
Passen 1:10 kappen op zo'n blackfoot? (vind hem er een beetje saai uitzien namelijkl)

Wordt die Willy met langere draagarmen dan niet bijna breder dan hij lang is? Dat lijkt me dan weer wat minder goed voor de rijeigenschappen toch?

Ik zou tussen 3 drie voor de wild willy gaan, die is echt degelijk en toch redelijk stabiel voor zo'n auto.bij zo'n lunchbox heb ik eens gereden, en die kantelt echt heel snel.
Als ik van jouw was zou ik eerder naar een buggy kijken, maar uit die 3 vind ik de wild willy dan het beste.

Back