hulp met LOSI STRIKE gevraagd

• Topicstarter Topicstarter toffel
  • Startdatum Startdatum
T

toffel

Guest
Hallo,

Ik rij al een tijdje met een Losi Strike maar de laatste tijd wil hij plots niet meer vooruit...
Gisteren nog eens een test gedaan, volle lipo erin en hup, na een minuut of 1-2 begint hij veel minder snel te rijden, heeft geen kracht meer en komt niet meer vooruit tot hij al stapvoets stilvalt. Met een ander lipo erin doet hij net hetzelfde, terwijl hij het vroeger toch een 30tal minuten volhield...
De auto is een jaartje oud, lipo's (2S 5000Mah) ook, max. 15x opgeladen.

Nu mijn vraag, is er iemand die me kan helpen en weet wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt !

als je hem oplaad gaat er dan nog een volledige charge in?

Als je jou lipo in een andere auto doed werkt hij dan wel?

Als je jou auto met een andere batterij doed doed alles het dan wel?

Dat zijn (lijkt mij) de pertinente vragen voor nu...

de lipo's laden niet volledig op, tussen 600-800, ze zijn ook nooit leeggereden hé
tja, de lipos zal ik morgen eens testen, als de stekkers passen

heb eens geprobeerd met andere lipo en geeft blijkbaar zelfde resultaat, na 2tal minuten is het precies een slak...

dat bedoel ik ook helemaal niet.;)

maar als je nog met een jaar oude borstelmotor rond rijd. waar je geen onderhoud aan gepleegd heb. kan ik begrijpen dat de auto niet echt vooruit te branden is.

is inderdaad de standaard brushed 12T 550
onderhoud..? sorry maar als groentje heb ik hier geen weet van

in winkel zeiden ze me dat er een "kras" op de moter was, niks ergs....
maar ook dat de moter dichtgeperst is en niet opengaat om bv borsteltjes te veranderen

Laatst bewerkt door een moderator:
dat je er geen weet van heb, dat kan gebeuren.. no problemo.

een borstelmotor slijt nu eenmaal meer t.o.v. brushless.

je zo em even kunnen doorspoelen met een spuitbus remreiniger.

maar wil je iets meer power en een langere levensduur, met minimaal onderhoud. dan zou ik je aanraden om over te stappen naar een borstelloos systeem ( brushless )

@murky : Bedoel je vol spuiten met remreiniger en dan droog blazen ofzo?
Alvast bedankt voor de info ;)

juist.. even bij de brezan of halfords zon spuitbus remmenreiniger halen en even goed doorspoelen. zo zo je haal vuil uit je motor kunnen spuiten.
en dan laten drogen.

slijtage zal het niet verminderen . maar allicht dat het helpt als je motor weer schoon is van binnen.

heb net moter gedemonteerd, doorgespoeld en drooggeblazen, gemonteerd en getest maar resultaat blijft hetzelfde, ging wel beter maar viel snel terug naar 0.
heb lipo direct geladen en was na 10min terug vol ;509 geladen...

ik denk toch dat je borstels dan te ver gesleten zijn.

kijk anders op ebay ofzo naar een goedkoop motortje.

en optie twee is :

tegenwoordig heb je voor 75 euro een compleet brushless setje op ebay
merk erzun.
kijk maar naar een ezrun setje regelaar is 60A en motor 8.5T

dan rijd je strike weer als een tiet.

als ik zo naar het motortje kijk. ziet het eruit alsof het uit dezelfde ezrun/ hobbywing fabriek komt.

op ebay ben je echt goedkoper uit..

als jou winkel je niet voor 75 euro een complete brushless set kan aanbieden dan ben je op ebay goedkoper uit.

Back