Hulp met ''nieuwe'' auto

Ik heb vandaag voor een leuk prijsje een kyosho 2.5cc auto weten te bemachtigen.
De auto startte eerst niet maar na lang klooien zat er eindelijk leven in!

Het probleem is nu:
1. Ik krijg m gestart. Dan loopt ie 10sec heel hoogtoerig en valt daarna uit.

2. Ik lees overal HSN en LSN maar ik heb maar 1 schroef? (En 1 stationair)

Wie helpt mij uit de brand?

Dat kan dat je alleen maar een HSN hebt. Heb je de gloeiplug al eens vervangen voor een verse? En wat is de staat van de motor? Nog genoeg compressie?

M.v.g. Mark

Dat kan dat je alleen maar een HSN hebt. Heb je de gloeiplug al eens vervangen voor een verse? En wat is de staat van de motor? Nog genoeg compressie?

M.v.g. Mark

Hoe kan ik zien of de motor in een goede staat is?
Ik heb nog geen ervaring met nitro dus ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen.

oke Wesz11,

probeer eens het vliegwiel met de hand te draaien?
voel je hierbij een punt waarbij het zwaar gaat? waarbij je moeite moet doen om door te draaien?

je kunt ook proberen de auto aan de trekstarter op te tillen..
komt de auto van de grond. dan heb je waarschijnlijk genoeg compressie.

mvg

andre

oke Wesz11,

probeer eens het vliegwiel met de hand te draaien?
voel je hierbij een punt waarbij het zwaar gaat? waarbij je moeite moet doen om door te draaien?

je kunt ook proberen de auto aan de trekstarter op te tillen..
komt de auto van de grond. dan heb je waarschijnlijk genoeg compressie.

mvg

andre

Dan heeft hij genoeg compressie.
Waar kan het nog meer aan liggen?

Als de auto in hoge toeren gaat lopen komen er ook heel veel bellen in de tank.

kan je de carb instellen niet terug zetten naar fabrieks instellingen?
dan moet de motor blijven lopen.

controleer ook even de brandstofleidingen op lekkages.

en uiteraard even een nieuwe gloeiplugje proberen.

succes! komt goed. even rustig alle puntjes nagaan.
er staat bij sticky ook een hoop informatie over het afstellen van een nitro motor