Hulp met ''nieuwe'' auto

Ik heb vandaag voor een leuk prijsje een kyosho 2.5cc auto weten te bemachtigen.
De auto startte eerst niet maar na lang klooien zat er eindelijk leven in!

Het probleem is nu:
1. Ik krijg m gestart. Dan loopt ie 10sec heel hoogtoerig en valt daarna uit.

2. Ik lees overal HSN en LSN maar ik heb maar 1 schroef? (En 1 stationair)

Wie helpt mij uit de brand?

Dat kan dat je alleen maar een HSN hebt. Heb je de gloeiplug al eens vervangen voor een verse? En wat is de staat van de motor? Nog genoeg compressie?

M.v.g. Mark

Dat kan dat je alleen maar een HSN hebt. Heb je de gloeiplug al eens vervangen voor een verse? En wat is de staat van de motor? Nog genoeg compressie?

M.v.g. Mark

Hoe kan ik zien of de motor in een goede staat is?
Ik heb nog geen ervaring met nitro dus ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen.

oke Wesz11,

probeer eens het vliegwiel met de hand te draaien?
voel je hierbij een punt waarbij het zwaar gaat? waarbij je moeite moet doen om door te draaien?

je kunt ook proberen de auto aan de trekstarter op te tillen..
komt de auto van de grond. dan heb je waarschijnlijk genoeg compressie.

mvg

andre

oke Wesz11,

probeer eens het vliegwiel met de hand te draaien?
voel je hierbij een punt waarbij het zwaar gaat? waarbij je moeite moet doen om door te draaien?

je kunt ook proberen de auto aan de trekstarter op te tillen..
komt de auto van de grond. dan heb je waarschijnlijk genoeg compressie.

mvg

andre

Dan heeft hij genoeg compressie.
Waar kan het nog meer aan liggen?

Als de auto in hoge toeren gaat lopen komen er ook heel veel bellen in de tank.

kan je de carb instellen niet terug zetten naar fabrieks instellingen?
dan moet de motor blijven lopen.

controleer ook even de brandstofleidingen op lekkages.

en uiteraard even een nieuwe gloeiplugje proberen.

succes! komt goed. even rustig alle puntjes nagaan.
er staat bij sticky ook een hoop informatie over het afstellen van een nitro motor

misschien dat de auto lang stil heeft gestaan, dan kan het zijn dat de carburateur vies is.
ff schoonmaken, afstellen en nog eens proberen.

kan je de carb instellen niet terug zetten naar fabrieks instellingen?
dan moet de motor blijven lopen.

controleer ook even de brandstofleidingen op lekkages.

en uiteraard even een nieuwe gloeiplugje proberen.

succes! komt goed. even rustig alle puntjes nagaan.
er staat bij sticky ook een hoop informatie over het afstellen van een nitro motor

Wat voor gloeiplugje moet ik dan hebben?
Want er zijn veel verschillende heb ik gezien...

misschien dat de auto lang stil heeft gestaan, dan kan het zijn dat de carburateur vies is.
ff schoonmaken, afstellen en nog eens proberen.

Ik ga morgen wel even allen uit elkaar halen en schoonmaken

Een R3 zal in de meeste gevallen wel voldoen (Rossi, HPI). Mocht het echt kouder worden zou je een R2 kunnen overwegen.

M.v.g. Mark

Ik heb een nieuwe gloeiplug en nieuwe Nitro gehaald maar ik krijg m nogsteeds niet goed gestart. Laat staan lopend...

Het kan zoveel zijn waarom die niet start. Heb je een handleiding erbij gekregen? Daarin staat vast wel wat de fabrieks instelling is van de carburateur. Zet die weer terug en dan opnieuw proberen.
Anders zou je ook bij een ervaren iemand in de buurt langs kunnen gaan zodat die je kan helpen.

M.v.g. Mark

Ik heb m aan de praat gekregen!
Alleen hij valt na vol gas uit. Ik kan nergens iets vinden hoe ik carbs met maar 1 schroef moet afstellen...

waarschijnlijk staat je stationair te laag.
deze hoger zetten zodat de toeren niet te ver terug valt nadat je het gas los laat.
en zorgen dat je motor vol gas ook genoeg brandstof krijgt dit heeft tot op zekere hoogte ook invloed op het stationare toerental.

waarschijnlijk staat je stationair te laag.
deze hoger zetten zodat de toeren niet te ver terug valt nadat je het gas los laat.
en zorgen dat je motor vol gas ook genoeg brandstof krijgt dit heeft tot op zekere hoogte ook invloed op het stationare toerental.

Hij loopt al erg hoog stationair. moet hij dan nog hoger?

controleren of de motor niet ergens valse lucht aantrekt. het hoge stationair lopen en toch afslaan na los laten van het gas klinkt als valse lucht.
kan ook zijn dat er een blokkade in de brandstof toevoer zit.

Ik heb het probleem gevonden!
Als ik de auto met de wielen vrij ergens opzet en volgas geef zie ik dat de stelschroef zichzelf naar binnen draait!
Nu is de vraag hoe kan ik een kartelschroef zo borgen zodat hij alsnog te verstellen is?

i653.jpg

Zoiets is het maar dan lang, dun en met een naald aan de achterkant.
Er past geen moertje op oid.

Kartelschroeven hebben meestal een soort van bladveer er tegenaan staan wat in de kartel valt. En dan hoort zo.n schroef ook afdichtrubbers te hebben waarmee de schroef ook klem wordt gehouden.

2q1h3jb.jpg

Dit is de schroef inclusief mijn awesome paint skills!
Er zit inderdaad een rubber o-ringetje in. Kan het zijn dat die vervangen moet worden voor een dikkere?

Opgelost!
Ik heb een ringetje en een veerringetje onder de schroef geplaatst.

5 min daarna ging mn trekstarter kapot maar die heb ik inmiddels ook alweer gemaakt :P

Bedankt voor jullie hulp!

Back