Hulp met RC helikopter

Hallo allemaal,

Week geleden was het hier kermis, en heb daar een RC helikopter gewonnen.
Het gaat om de MJX F645. Na enkel tientallen crashes ging het vliegen al wat beter, maar toen ging hij opnieuw tegen de grond, en als ik nu wil opstijgen begint hij in het rond te draaien. Ik heb al geprobeerd om het af te stellen, maar dit helpt niet ( al ken ik hier niets van ). Iemand die weet wat dit kan zijn? Alvast bedankt!

Dries

welkom op het forum!

waarschijnlijk is OF de prop op de staart los. die wordt er gewoon los opgeduwd, en klemt dan vast. als dat een paar tikken krijgt, wil het wel eens wat los gaan zitten en door gaan draaien in de lucht.

tweede optie (erg waarschijnlijk) is dat de staartmotor overleden is.
die kleine dingen kunnen erg hard gaan...
zeker als je een keer crasht, motor wordt tegengehouden, en het gas staat er nog op.
dan kan het zelf in 1 vlucht gedaan zijn, met wat pech

als de prop dus vast zit, is het waarschijnlijk de motor.

welkom op het forum!

waarschijnlijk is OF de prop op de staart los. die wordt er gewoon los opgeduwd, en klemt dan vast. als dat een paar tikken krijgt, wil het wel eens wat los gaan zitten en door gaan draaien in de lucht.

tweede optie (erg waarschijnlijk) is dat de staartmotor overleden is.
die kleine dingen kunnen erg hard gaan...
zeker als je een keer crasht, motor wordt tegengehouden, en het gas staat er nog op.
dan kan het zelf in 1 vlucht gedaan zijn, met wat pech

als de prop dus vast zit, is het waarschijnlijk de motor.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de propeller op de staart eens losgemaakt. Dan spint hij nog altijd in het rond.

Dan is waarschijnlijk optie 2 aan de hand.

Die kleine motoren zijn verbruiksartikelen. Hoofdmotor ook trouwens.
Soms gaan ze een vlucht of 20 mee, soms 100.
Even zoeken waar je verse motoren kunt halen.

Bedankt. Ik heb nu ook een drone gekocht :p
De X Drone g schock. Ik vroeg mij af of iemand weet waar ik daar extra accu's voor kan vinden?

Originele accu pakken.
Stickertje bekijken, daar moet iets opstaan van voltage en inhoud.
Bijvoorbeeld, mijn heli vliegt met een 3s1p 2200 mah lipo.

Dus 3 cellen
In 1 verpakking (2p is dus 2 losse accu's)
2200mah is de inhoud.

enigste punt wat je dan overhoud, is de stekker.
hoogstwaarschijnlijk zul je wat moeten solderen om stekkers over te zetten. Of goed zoeken naar dezelfde stekker...
in de modelbouw komt iedere accu met een ander soort stekker zo'n beetje, dus solderen de meesten gewoon hun eigen stekker er op.
Handiger dan van de fabrikanten afhankelijk te zijn, die zetten er continu andere stekkers op.
Veel grotere pakketten komen standaard zonder stekker.

Back