Hulp met settings eco 8 en futaba t7c

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Barry leuering, 31 okt 2020.

  1. Barry leuering

    Barry leuering

    Lid geworden:
    31 okt 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Leiden
    Hallo allemaal,
    Ben hier jaren niet geweest ben nog zeer actief vlieger maar met oude modellen.
    Heb hier een oude doch ongebruikte ikarus eco 8 .
    Sorry maar ik krijg de swash setting niet goed. De ikarus manual spreekt over h4 ,die heb ik nog op mijn skyfox met t9cp Maar nu met futaba t7c 2,4 heb ik die niet in het swash menu . Ik heb 120 aansturing bekeken en geprobeerd maar van ikarus is de swash toch anders. Ik snap het niet meer, mijn calibre 50 h3 , raptor 50 h1 maar kom er niet uit. Krijg het ook niet ok met de futaba manual ook niet met swash setting +en - of reverse
    Is er nog iemand die futaba en ikarus herinnert?
    Dank voor evt reacties.
    Gr Barry
     
  2. wipo

    wipo

    Lid geworden:
    11 aug 2006
    Berichten:
    277
    Locatie:
    annen
    Zijn de servo uitslagen verkeerd?Als je in het heli menu ook ergens “swash” hebt staan met + en - instellingen hebt moet je daar van b.v.-50 naar + 50 veranderen om de draai richting van de servo’s te veranderen.
    Maar nogmaals is mij niet duidelijk wat het exacte probleem is van jouw set up.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    de H4 swash is een swashtype waarbij je met 4 servo's tegelijk de swash stuurt.
    De H1 is eigenlijk rechtstreeks 1 kanaal per functie
    H3 is 3 servo's samen gemixt
    De H4 is dus 4 servo's samen gemixt.

    Als ik ff goed door de handleiding kijk, heeft de futaba 7 helemaal geen H4 swash instelling standaard.
    http://manuals.hobbico.com/fut/7c-2_4ghz-manual.pdf Pagina 61
    Dus dan klopt het wel, dat het niet zomaar lukt.

    Ff de vraag of iemand er een work around voor heeft?
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Mijn idee zou zijn om te proberen een passende 120 graden tuimelschijf van een ander merk heli te vinden....
    Als dat niet lukt, op zoek gaan naar een goeie FBL, daar zitten vaak de tuimelschijf mixers al ingebouwd.
    Zet je de stabilisatie op nul, en laat je die FBL set uitsluitend als mixer functioneren.
     
  5. Barry leuering

    Barry leuering

    Lid geworden:
    31 okt 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Leiden
    Ok , dan weet ik wat meer, dank jullie wel ik houdt het op de hoogte
     
  6. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Als je swash nog orgineel is, dan is het H1 type.
    elke servo heeft zijn functie. Links rechts, voor achter, en de 3de servo pitch.
    Je zou deze heli kunnen vliegen in vliegtuig mode.
     
  7. Jet

    Jet

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Nederland
    Hey Barry,

    Ik ben op dit moment een Eco8 aan het reanimeren en heb de manual hier liggen, maar ik zie niets over H4. In principe is de kop van de Eco8 "4x90graden", echter, de voorste elevator servo wordt niet gebruikt. (van achter bekeken zit links pitch, rechts aileron en achter elevator) In de zender manual op pagina 61 lijkt dat het meest op HE3, alleen dan de zit de elevatorservo aan de voorkant in plaats van de achterkant. (pitch en aileron staan staan ook in haakjes eronder, dus eigenlijk komt ie perfect overeen, maar dan achterstevoren) Ik zou die mix modus proberen. Misschien moet je de richting van de servo digitaal omdraaien, of je zou fysiek de servo aan de linkerkant van het frame kunnen zetten, in plaats van de voorgeschreven rechterkant. Ik zelf vlieg spektrum en die heeft wel de 4x90 graden mixer, dus ik kan je niet perfect van een antwoord voorzien.

    Hopelijk lukt het, zo niet, blijf vragen! Groeten Sander
     

Deel Deze Pagina