Hulp met swisspost

Bij mij zijn ze ook langsgeweest toen ik nog lag te slapen (of bij de buren) :hammer:

Sat 25.06.2011 10:29 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Sat 25.06.2011 10:29 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Sat 25.06.2011 16:06 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Sat 25.06.2011 16:06 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Wed 29.06.2011 07:55 Mailed 8059 Zürich 59 Ausland
Wed 29.06.2011 17:30 Arrival at border point of origin country CH-8010 Zürich 1
Wed 29.06.2011 17:31 Departure from border point of origin country CH-8010 Zürich 1
Fri 01.07.2011 19:32 Arrival at border point of destination country Rotterdam
Sat 02.07.2011 00:48 Sorting NLAMSA
Sat 02.07.2011 05:37 Delivery attempt: incorrect address 109165

Probleem opgelost, de postbode had het pakketje aan de overkant afgegeven.
Hij had alleen geen briefje in de bus gedaan en mijn handtekening "vervalst"...

Gelukkig toch nog snel opgelost :)

svp aangifte doen ivm valsheid in geschrifte. (handtekening vervalsen is namelijk een misdrijf)
Het valt mij op dat ze dit steeds vaker doen..
Moet een keer een halt toe geroepen worden.

Als je geen actie hiertegen onderneemt kan het zomaar bij een volgende keer zijn dat ze zeggen ja maar meneer deze persoon heeft vaker voor u getekend dus is een bekende.
Ditmaal was het een pakket vanuit hongkong wat als de postbode straks voor je bankpas gaat tekenen?? ;)

Antwoord:
De maximumstraf op valsheid in geschrift (art. 225 Wetboek van Strafrecht) is 6 jaar. Wat in dit concrete geval als straf te verwachten is, is eigenlijk zo niet te zeggen. Dat hangt van allerlei factoren af zoals persoon van de verdachte, strafblad, eventuele schade, etc. Straffen kunnen varieren van een geldboete tot een taakstraf of zelfs gevangenisstraf. Al die straffen kunnen ook voorwaardelijk worden opgelegd.

Laatst bewerkt:
Haha, ik zit net in dit topic te lezen en mijn pakketje met 10 Lipo's wordt afgeleverd :D

Bpost België

Het is overal hetzelfde hoor, zo ook in België...

Vorige week 1 x pakje gevonden achter de brievenbus. Ze doen zelfs de moeite niet meer om aan te bellen! :snipersmile:
Diezelfde week 1 x pakje zogezegd aangeboden aan de deur maar niemand thuis. Klopt totaal niet, de hele dag was er iemand thuis. Ze hebben nog nooit aangebeld. :eek: Waarschijnlijk gewoon direct een briefje opgemaakt en het pakje rechtstreeks bij het dichtsbijzijnde postkantoor afgeleverd. Veel makkelijker natuurlijk...

Ik mag er al helemaal niet aan denken dat ze gewoon pakjes droppen bij de buren.

Zo'n dingen vind ik echt niet kunnen. Het is toch hun beroep om post/pakjes af te leveren op het juiste adres en op een correcte manier!
Ahja... ;)

Laatst bewerkt:
Nou hier gaat het ook niet zoals het hoort volgens mij.
Pakketje van HK besteld en omdat er lipo's inzitten komt hij via swisspost.

Hij is al geruime tijd in nederland, maar nu duurt het onderhand wel erg lang:

Tue 26.07.2011 12:42 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Tue 26.07.2011 12:42 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Tue 26.07.2011 17:34 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Tue 26.07.2011 17:34 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 29.07.2011 09:43 Mailed 8059 Zürich 59 Ausland
Tue 02.08.2011 13:22 Arrival at border point of origin country CH-8010 Zürich 1
Tue 02.08.2011 13:22 Departure from border point of origin country CH-8010 Zürich 1
Fri 05.08.2011 08:20 Arrival at border point of destination country NLAMSA

Hij ligt dus al 10 dagen bij de (ik denk) douane?
Iemand ideeën, of moet ik gewoon nog langer wachten.
Heb geen brief gehad o.i.d. van de douane tot nu toe..
Een telefoon lijken ze niet te hebben, kan in ieder geval geen nummer vinden.

Gisteren gebeld met PostNL, wat verschillende verhalen gehoord.
Er zou misschien geen goed adres op staan. (in dat geval zou hij na 30 dagen geretourneerd worden naar HK).
En wat zie ik nu ineens:

Tue 16.08.2011 23:24 Sorting NLAMSA

Dus, gisteravond kwam hij plots in de sortering.

Bij mij heeft het pakketje van ongeveer 8 gram bijna 2 weken op een vliegveld gelegen?

<table class="events_view fullview_tabledata" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody> <tr> <td class="event_date">i 02.12.2011</td> <td class="event_time">14:00</td> <td class="event_event">ITM_EXP_10 Mailed</td> <td class="event_city">Swiss Post SINGAPORE</td> <td class="event_notes">
</td></tr> <tr class="row_fullview_tablerow_grey"> <td class="event_date">Fri 02.12.2011</td> <td class="event_time">14:00</td> <td class="event_event">ITM_EXP_20 Arrival at border point of origin country</td> <td class="event_city">Swiss Post SINGAPORE</td> <td class="event_notes">
</td></tr> <tr> <td class="event_date">Fri 02.12.2011</td> <td class="event_time">18:06</td> <td class="event_event">ITM_EXP_65 Departed transit country</td> <td class="event_city">Swiss Post SINGAPORE</td> <td class="event_notes">
</td></tr> <tr class="row_fullview_tablerow_grey"> <td class="event_date">Fri 02.12.2011</td> <td class="event_time">18:06</td> <td class="event_event">ITM_EXP_60 Departure from border point of origin country</td> <td class="event_city">Swiss Post SINGAPORE</td> <td class="event_notes">
</td></tr> <tr> <td class="event_date">Wed 14.12.2011</td> <td class="event_time">08:29</td> <td class="event_event">ITM_EXP_10 Mailed</td> <td class="event_city">8059 Zürich 59 Ausland</td> <td class="event_notes">
</td></tr> <tr class="row_fullview_tablerow_grey"> <td class="event_date">Wed 14.12.2011</td> <td class="event_time">16:31</td> <td class="event_event">ITM_EXP_20 Arrival at border point of origin country</td> <td class="event_city">CH-8010 Zürich 1</td> <td class="event_notes">
</td></tr> <tr> <td class="event_date">Wed 14.12.2011</td> <td class="event_time">16:32</td> <td class="event_event">ITM_EXP_60 Departure from border point of origin country</td> <td class="event_city">CH-8010 Zürich 1</td> <td class="event_notes">
</td></tr> <tr class="row_fullview_tablerow_grey"> <td class="event_date">Sat 17.12.2011</td> <td class="event_time">08:03</td> <td class="event_event">ITM_EXP_170 Arrival at border point of destination country</td> <td class="event_city">NLAMSA</td></tr></tbody></table>

Het is een ds-kaartje, waarschijnlijk iemand op vliegveld zich verveeld en spelletje gaan spelen met mijn kaartje.....:pc:.

we wachten maar gewoon weer even af......
Met al onze technieken en knowhow worden we iig niet sneller geholpen, volgende bestellen gaat gewoon weer via een VOC-schip....:cool::help:

<link charset="utf-8" title="paypal wishlist css" media="screen" type="text/css" href="resource://jid1-ryetb1dajacauw-at-jetpack-paypal_wishlist_and_notifier-data/stylesheets/notifications.css" rel="stylesheet">Het lijkt er op dat er in Hong Kong een keus gemaakt wordt waar de pakketten ingeladen worden voor transport naar europa.
Met andere woorden, het eerst beschikbare vliegtuig dat richting Europa vliegt, krijgt alles mee, op bestemming (zwitserland/zweden) moet dat land voor verder transport verzorgen. (iedere postverzorger heeft de verplichting tot het correct leveren van poststukken)
Mijn eerst bestelde order bij HK.com, 2 lipo's, motor, ESC, had ik besteld op de 16 vorige maand, werd verzonden naar Zwitserland, daar heeft het 9 dagen gelegen voordat het per vliegtuig naar Nederland verzonden.
Dan komt het op Schiphol binnen, daar nog 8 dagen gelegen voordat het in het sorteer proces terecht gekomen is. In totaal heeft het 22 dagen geduurd voordat ik mijn pakketje had.
Nu heb ik een simpel pakketje onderweg (briefpost), dit is verstuurd naar Zweden. Ligt daar nu al weer 4 dagen.

Het Kan ook heel snel gaan :). Vorge week donderdag bij HK een lipo lader en nog wat klein spul besteld. En woensdag stond de postbode al op de stoep ;). Verzonden via zweden.

Back