Hulp na Crash Big Lama

De "Big Lama" is gecrast geen duidelijk reden. Heli draaide langzaam naar rechts en kwam in een spiraal neer.

Ik heb dit vervangen:

1. Main Blade A - EBL005-K
  2. Main Blade B - EBL006-K
  3. Stabilizer - EK1-0373
  4. Inner Shaft A - EK1-0362
  5. Airframe - EK1-0378
Nu probeer ik weer met de heli te gaan vliegen maar dit gaat niet goed.

Het probleem is als ik meer power geef gaat de heli hevig met de staart slingeren (schudden)

Ik heb geen idee wat dit kan zijn.

Er is iemand die een tip heeft voor dit probleem.

Jan Postema

Het probleem is als ik meer power geef gaat de heli hevig met de staart slingeren (schudden)

Ik heb geen idee wat dit kan zijn.

Er is iemand die een tip heeft voor dit probleem.

Jan Postema

Hoi Jan,
het schudden van de staart, tailhunting, is een teken dat je gyro niet goed is afgesteld en/of functioneerd.

Tailhunting treed op als de gevoeligheid van de gyro te hoog is afgesteld en/of wanneer de sturing van de staartrotor te stroef verloopt.

Een oplossing kan zijn:
1. Controleer of de staartrotor soepel te bewegen is en de servo-sturing moeiteloos verloopt.

2. Stel de gyro op normale modes en begin bij een gevoeiligheid van +/- 40%.
Vergroot deze gevoeligheid steeds met stapjes van 5% totdat de staart weer licht gaat schudden.
Draai dan de gevoeligheid 5% terug en je gyro staat optimaal ingesteld.

Als je kan schakelen tussen normaal en ATV mode, neem dan de gevonden waarde in de normaalstand over voor de ATV mode.

Is bijvoorbeeld je normaalmode optimaal bij 60%, stel dan voor ATV -60% in.

Hoop dat je je probleem heirmee op kan lossen.

Hoi Jan,
het schudden van de staart, tailhunting, is een teken dat je gyro niet goed is afgesteld en/of functioneerd.

Tailhunting treed op als de gevoeligheid van de gyro te hoog is afgesteld en/of wanneer de sturing van de staartrotor te stroef verloopt.

Een oplossing kan zijn:
1. Controleer of de staartrotor soepel te bewegen is en de servo-sturing moeiteloos verloopt.

2. Stel de gyro op normale modes en begin bij een gevoeiligheid van +/- 40%.
Vergroot deze gevoeligheid steeds met stapjes van 5% totdat de staart weer licht gaat schudden.
Draai dan de gevoeligheid 5% terug en je gyro staat optimaal ingesteld.

Als je kan schakelen tussen normaal en ATV mode, neem dan de gevonden waarde in de normaalstand over voor de ATV mode.

Is bijvoorbeeld je normaalmode optimaal bij 60%, stel dan voor ATV -60% in.

Hoop dat je je probleem heirmee op kan lossen.

Een Big Lama is een coax, dus als er al een staartrotor op zit, is dat een dummy, voor de sier...

Back