Hulp nodig aub

• Topicstarter Topicstarter Muisje
  • Startdatum Startdatum
M

Muisje

Guest
Hey, alweer zon ''klaag beginner'' hier! :D

ik heb gisteren de Honey Bee King 2 over de post gekregen na 2 weken gewacht te hebben.

eerst was het uitvogelen hoe krijg ik die wieken draaiend.. snapte er totaal niks van..

was het me een keer gelukt gaat die mij op de loop haha!

nu kom ik steeds dichter in de buurt van de wieken goed laten draaien maar nu kom ik niet omhoog.. hoe kan dat?

Groetjes,

Roy

Ik denk dat je beter eerst even wat kan rondzoeken over wat een heli nu is... en doet...

Je hebt wel meer te controleren als alleen de "wieken" ;)

Overigens staat volgens mij in de handleiding wel een korte uitleg over hoe je met het ding zou moeten kunnen vliegen ;)

Ik heb al wat uurtjes over het forum gesurft maarja haha.

maar een simulator nee.. zie ik om eerlijk te zijn weinig in want daar zijn die heli's goed afgesteld neem ik aan dan is het alsnog altijd anders?

en het boekje gebruik ik wel doe prezies hoe als het erstaat maar zit geen beweging in.

wat bedoel je met 'geen beweging in'? gaat het stroef? weet je niet hoe je moet sturen?

een simulator is waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel voor een heli-vlieger die niet elke week naar de winkel wil rijden voor nieuwe onderdelen. het gaat om het aanleren van je oog-vinger coordinatie en welke input nodig is voor sturen en corrigeren. En een goeie sim lijkt wel degelijk op een goed afgestelde heli. Wil je serieus heli gaan vliegen, dan kan ik je er toch wel 1 aanraden..

Inderdaad, begin eens met een simulator, dat scheelt je HEEL veel geld en ergernis.

Zo ben ik destijds ook begonnen met heli vliegen.

ik zou zo idd ff kijken naar een simulator, net weer poging gedaan":

eerst doet die niks kan wel met sticks bewegen bladen gaan wat op en neer (stuur bewegingen) en uit het niks gaat die draaien en ging hij weer op de loop..

hoe kan dat?

Hey Muisje :)

Welkom op dit forum!.
Ik verplaats deze post naar heli algemeen.
Voor wat waar te posten: http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Er staat een zeer uitgebreid draadje op dit forum over de HB King II,
eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii
Misschien dat je hier ook eens wat in kan gaan lezen.
Je hebt nog veel te leren begrijp ik, erg veel van je vragen zijn al meerdere keren aan bod gekomen.
Dus de zoekfunctie kan je veel antwoorden opleveren.

Veel plezier hier!

M.vr.gr.
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok zo te horen heb je geen flauw id wat je aan het doen bent :D

simulator is echt de beste manier om te leren

Hoe met 1 ding rekening: helivliegen is bitter moeilijk, er gaat flink wat tijd in zitten voor je het onder de knie hebt.

Over simulators wordt wel eens te veel haleluja verkondigt. Er zit geen instrukteur in de simulater en fouten zijn zo aangeleerd. Een simulator is mooi als je de eerste beginselen van een instukteur hebt geleerd zodat je de basis besturing begrijpt.

Als je dus echt wil helivliegen en het geen modieuse opwelling is, zoek dan een vliegschool.

Mocht je graag willen dat er iemand anders een keer een blik op werpt: Ik woon in Veendam dus als je mobiel bent ;)

zet je wel eerst je gas helemaal dicht, en je trims allemaal goed, en dan je zender aan en dan de heli aan..

ik denk dat je je gasdtick niet goed hebt staan (op de helft ofzo), dan doet ie niks, zet je hem daarna naar beneden dan calibreert ie en dan doet ie ineens wel wat.

en anders heb je ergens een onderbreking in het stroomcirquitvsn de regelaar tm de motor of de regelaar of de motor,

maargoed ik heb ook nog maar weinig heli ervaring, maar gelukkig nog wel mijn verstand..

koop er anders een honey bee FP bij, die lipotjes zijn in 20 min vol, ze vliegen altijd, zelfs met een geboken scheef bijhangende tailboom ;p en ze kunnen heel wat klappen hebben, daarmee kun je perfect leren vallen en opstaan. bij de honey bee king 2 is het vallen en breken. en weer veel afstelwerk wat je niet lukt als noob.. en al die onderdelen die je denk ik na heel wat keren om te vallen moet kopen zijn net zo duur als een honey bee FP..

of een sim, maar het echte werk is toch anders, alleen al de ervaring van de keihard spinnende rotorbladen zorgt in het begin al voor vlinke stress en zweetaanvallen :rolleyes: dus ik zou er nog zo'n FP tje bij aanschaffen.

groet

Back