Hulp nodig bij aanschaf R/C vliegtuig...

Hoi Raymond,

Die Cessna is net te klein om vanaf veel grasvelden op te kunnen stijgen, je zal hem op moeten gooien. Landen gaat op gras nog nét. Je kan er zoveel accu's bij kopen als je zelf wil. Als je ze in HongKong besteld dan zijn die heel betaalbaar bv:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 1250mAh 31P 20C Lipoly Pack $13.49
Mocht je voor deze cessna gaan dan is het zeer aan te bevelen wat les te nemen bij een ervaren piloot. Zelf ermee gaan proberen kan wel, maar zal niet heel lang duren, en dat is jammer van het geld. Een vriend van me wil ook leren vliegen, en hij mag mijn Cessna hiervoor lenen. Ik heb hem nu een PC flightsimulator meegegeven met de zender van die cessna zodat hij thuis alvast wat kan oefenen.
Het is zeker niet het beste vliegtuig om mee te beginnen, maar met je budget is de keuze aardig beperkt.
Als de accu leeg is zal de regelaar afslaan en zweeft het toestel naar beneden. Nadat je het gas helemaal dicht hebt gegooit kun je nog wel één keer wat gas geven om een nette landing in te zetten. Beter is het om een timer te zetten en te landen voordat de accu leeg is. Is ook veel beter voor de accu.
Je hebt het over een tussentoestel, wat wil je daarna gaan vliegen? Als je echt serieus verder wil met deze hobby dan blijf ik erbij dat het beter is te investeren in een goede zender/ontvanger dan zo'n goedkoop setje te kopen waarvan je later niets meer gebruikt.
Modellbau Lindinger Onlineshop
Koop daar bijvoorbeeld een Minimag bij:
Modellbau Lindinger Onlineshop
Setje servo's:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65
Accu: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 2150mAh 2S1P 20C Lipoly Pack $17.99
Lader: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger $39.99
Voeding voor de lader: Hobbycity Online R/C Hobby Store : 12V 5A Power Supply $15.95
Je komt dan wel een stukje hoger uit in aanschaf, maar je hebt tenminste echt iets aan de spullen die je koopt voor een volgende model.

Qua ruimte heb ik hier niet zoveel probleem... ik heb ook nette asfalt wegen om vanaf op te stijgen en te landen. Ik heb inderdaad ook even een RC simulator gekocht om mee te oefenen, en dat valt inderdaad niet mee!

Ik heb gisteren toch die Cessna 400 RTF gekocht voor € 99,95. Dit was een weekaanbieding en dus moest ik snel beslissen. En ik heb dus besloten om het hiermee te gaan proberen... maar eerst dus even goed oefenen op de sim.

Wat betreft de extra accu, waar je me een link van gaf, is dat een geschikte accu voor in de Cessna 400? En is dat dan ook een accu die ik met de lader die ik bij mijn Cessna 400 krijg kan opladen? Als dat zo is, dan ga ik die in ieder geval ook bestellen.

Hoewel mijn collega niet zo verbaast lijkt, ben ik het wel een beetje. Mijn huidige simpele vliegtuigje gaat met steeds minder vermogen vliegen en komt dus vanzelf steeds meer naar beneden, omdat hij gewoon de kracht niet meer heeft om te klimmen. Maar met een accu zoals van de Cessna 400, is het dus echt zo pats-boem-leeg? Een timer zetten is in dat geval dan zeker geen slecht idee!

Alvsat bedankt voor de informatie alweer :)

Groetjes,
Raymond

PS: Weet iemand hoe ik de volgorde van de berichten hier op het forum kan aanpassen? Hij staat nu bij mij van nieuw naar oud... en ik wil het graag van oud naar nieuw (boven naar beneden) lezen!

Gefeliciteerd met je aankoop ! Ik zou toch goed op de sim blijven oefenen totdat je feilloos kan opstijgen en landen en een net rondje kan vliegen. Ik het echt is het net zo lastig (zonder wind) of lastiger. het zou erg jammer zijn als je je aankoop maar een keer kan gebruiken.
Heb je hulp bij het leren vliegen?
De motor van die cessna is krachtig genoeg om met iets meer dan half gas lekker te vliegen. je merkt dan haast niet dat de accu leeg aan het gaan is. De regelaar grijpt in als de spanning te laag wordt en schakeld de boel dan uit.
De accu waarna ik link past zonder probleem en die kun je ook laden met de protech lader. Je moet er alleen een ander stekker aazetten. Hobbycity Online R/C Hobby Store : Male JST battery pigtail 10cm length $1.00

mrblobby, ik moet je echt hartelijk bedanken! Je bent echt zeer hulpzaam geweest en dankzij je link naar de aanbieding heb ik ook nog eens goedkoper dan verwacht een vliegtuig gekocht. Ik vertrouw je dus ook blindelings wat betreft de extra accu en tussenkabeltje.

Deze zal ik binnenkort gaan bestellen (moet eerst wat PayPal geld overmaken) en ik zal zeker goed blijven oefenen op de sim! Ook de situaties waarbij de accu leeg is en ik dus een noodlanding moet maken...

Heel erg bedankt!
Raymond

mrblobby, ik moet je echt hartelijk bedanken! Je bent echt zeer hulpzaam geweest en dankzij je link naar de aanbieding heb ik ook nog eens goedkoper dan verwacht een vliegtuig gekocht. Ik vertrouw je dus ook blindelings wat betreft de extra accu en tussenkabeltje.

Deze zal ik binnenkort gaan bestellen (moet eerst wat PayPal geld overmaken) en ik zal zeker goed blijven oefenen op de sim! Ook de situaties waarbij de accu leeg is en ik dus een noodlanding moet maken...

Heel erg bedankt!
Raymond

Ach daar is dit forum toch voor!

Als je zin hebt zou je voor je eerste vlucht eens naar Kaatsheuvel moeten komen, dan kan ik je cessna voor je controleren en helpen met de eerste vluchten. Een club in de buurt kan natuurlijk ook, is erg gezellig en je leert er veel op een veilige manier.

Ik zal er even over nadenken, bedankt voor het aanbod! Het zal wel even duren voordat ik al mijn spullen binnen heb (ook die uit Hong Komg :)) en voordat ik echt durf te gaan vliegen...

Als het zover is zal ik je wel PM'en!

Groetjes,
Raymond

Jah, mrblobby is erg behulpzaam. Ik heb een zender van hem gekocht en als ik iets niet begreep, even een telefoontje naar nederland en mijn vraag werd vriendelijk beantwoord. Hierbij ook een dankje van mijn kant ;)

Groeten
Jan

Back