Hulp nodig bij kap spuiten!

• Topicstarter Topicstarter Floor
  • Startdatum Startdatum
F

Floor

Guest
Hallo,

Ik heb een BMW M3 gekocht (schaal 1:6) en ik vind de kap niet zo mooi.

Ik wil hem graag overspuiten.
Er zitten stickers op en verf.

Hoe moet ik dat doen? de verf en stickers met een schuurpapiertje alles eraf schuren en dan ontvetten en dan in een andere kleur spuiten?

Wie kan mij precies uitleggen hoe ik de stickers en verf er af kan krijgen en waarmee en waarmee ik alles moet ontvetten en welke verf ik weer moet gebruiken om het opnieuw the spuiten.

Vertel precies wat te doen en wat ik nodig heb en wat het ongeveer gaat kosten a.u.b. :!:

Of is het beste wat ik kan doen een nieuwe kap kopen en in mijn kleur spuiten en daar mijn eigen smaak stickers op plakken?

Kunt u mij vertellen wat voor verf ik nodig heb en wat ik nog meer nodig heb en hoeveel het ongeveer gaat kosten a.u.b. :!:

Met vriendelijke groet Floor :wink:

hey,

omdat je de kap meestal aan de binnenkant spuit lijkt het mij makkelijker dat je niet helemaal alles eraf haalt en opnieuw gaat beginnen. Het zou wel kunnen, maar of het dan mooi wordt weet je ook niet.

kijk anders ook nog ff hier, hier staat ook nog wat info http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=31482

de kap op jouw schaal weet ik niet wat het kost. van tamiya heb je spuitbussen met polycarbonate verf en die zijn 7 euro per stuk. je kan met zo'n busje ongeveer 1 1:10 kap spuiten dus jij zal er twee voor nodig hebben.[/url][/list]

Ooh al het verf en de stickers zitten aan de binnenkant.

De stickers moet ik er gewoon af fohnen en hoe krijg ik de verf eraf?

En waarmee moet ik het dan ontvetten voordat ik het opnieuw spuit?

En wat is het beste als ik hem opnieuw spuit ?

Aan de buiten of binnenkant spuiten?

De stickers aan de binnenkant of buitenkant plakken?

Floor

Ik zou niet eens proberen om de verf eraf te krijgen.
Er blijft altijd iets achter of het lexaan wordt aangetast.

Ik zou al helemaal niet met een schuurpapier aand e gang gaan want dan maak je krassen in de kap welke je altijd blijft zien.

Dus ik zou ff een nieuw kapje uitzoeken.

Een nieuwe kap uitzoeken. Dat kost zooo veel minder tijd. En ik denk dat het nog goedkoper is ook. En zéker mooier! Kon jij in de winkel geen kap naar keuze uitzoeken?

Stickers kan je er het beste afkrijgen door ze even met een fohn te verwarmen.
Eventuele overgebleven lijmresten krijg je weg met stickersoplosser of remmenreiniger.

Eventueel met waterproof schuurpapier EN water heel licht opschuren, en vervolgens 2 of 3 hele dunne lagen spuitplamuur aanbrengen op de kap en daarna gewoon overspuiten (Motip droogt erg snel)

Ik heb ook ooit gelezen hier op 't forum dat je hem in een zak vol met remmenreiniger 24 uur moet laten staan. Dan is alle verf er zooo af...

succes 8)

Hoeveel kost een nieuwe kap ongeveer voor een BMW m3?

Hoeveel kost het om hem helemaal "schoon" te krijgen dat die weer verf klaar is.

Floor

Ik zat te denken om de stickers eraf te fohnen en dan de kap in een bad met remmenreiniger te leggen en dan is die volgens mij zo schoon

Is dat een mogelijkheid?

Floor

WIl je wel weer een bmw m3? geen andere kap?

Als de bmw wil en die koop je nieuw en je wilt wat verf en nog een lexaanschaar oid dan zit je toch al snel aan de 80 tot 100 euro met zo;n grote body. Maar wat vind je er niet mooi aan? de kleur of wat? Kon je nogmaals geen andere body kiezen in de winkel?

Floor zei:
Ik zat te denken om de stickers eraf te fohnen en dan de kap in een bad met remmenreiniger te leggen en dan is die volgens mij zo schoon

Is dat een mogelijkheid?

Floor

Bad met remmenreiniger is wel erg duur.
Remmenreiniger verdampt ook razendsnel.
Gewoon stickers eraf fohnen en lijmresten met die reiniger bespuiten en snel eraf "wrijven" met een doek ofzo

Die stickers is volgends mij nog niet eens het grootste probleem... Maar de verf... 8O

Als je remmenreiniger wilt gebruiken moet je ook alles in een grote plastic zak doen en dan de kap er bij en goed lucht-dicht afsluiten!
dan kan het ook niet verdampen. Maar laten even goed weten wat je nu wilt floor. Een nieuwe kap, of de kap verf en stickervrij maken.

80-100 euro is wel erg veel..

Ik heb net een nieuwe BMW m3 gekocht en er waren geen mooie kappen.

Hij is wit met active stickers maar dat vind ik niet mooi.

Ik wil hem metallic zwart maken met vuur stickers...

Dus ik ga denk ik voor de stickers eraf fohnen en dan de kap in een zak met remmenreiniger leggen. Daar zie je later niks meer van geloof ik.

Waar kan ik remmenreiniger kopen en hoeveel kost het ongeveer?

Floor

Kan iemand me uitleggen waar ik een foto kan uploaden zodat ik hem hier kan posten. Dan kan je ff me auto zien en kan je zien wat ik ongeveer wil

Denk je dat dit een goede manier is: om eerst alle stickers eraf te fohnen en dan de kap in een zak met remmenreiniger leggen ?

Hoeveel kost remmenreiniger? heb ongeveer 500ml nodig?

lukt mij niet :S wat is je e-mail adres dan kan ik me foto naar jou sturen en dan kan jij hem misschien uploaden :D

Hoi

Ik heb een BMW M3 gekocht en ik wil de kap spuiten...

Ik weet hoe ik de oude verf en stickers eraf krijg.

Ik wil hem metallic zwart spuiten met een britse vlag op het dak en vlammen aan de zijkant.
Dit is de eerste keer dat ik me kap ga spuiten

Als de kap helemaal schoon (doorzichtig) is moet ik dan op de plaatsen waar ik de stickers wil gaan plakken blanke lak spuiten en dan meteen die stickers erop duwen ?

Stickers afplakken met tape?

En dan gewoon die binnenkant met een metallic zwart spuitbusje bespuiten?

Moet het een keer of in lagen?

Kan iemand mij precies de stappen uit leggen hoe ik me schone (doorzichtige) kap metallic zwart kan maken met stickers? Alvast bedankt

En euhmm... Ik wil dus een sticker van rcxotic gebruiken.. dees :

0050.gif

Hoe krijg ik die in kleur .. ?

Heeft iemand misschien nog een mooie sticker met vlammen? Post die dan ff in me topic.

En dan print ik hem bij me ma op haar werk uit op heel dun foto papier, lijkt mij goed.

Back