Hulp nodig Brushless set xrayt3 2011

Goedmorgen allemaal,

Ik heb gisteren een xray t3 chassis gekocht.
Nu ben ik totaal niet op electro gebied, maar is er iemand die een mening heeft over wat soort motor en regelaar en goed bestemt is voor deze auto?
Wil beginnen met electro auto en heb de auto voor heeeeel weinig geld kunnen kopen.

Het moet een betaalbare set zijn.
Waarmee ik evt mee kan komen op het circuit.

Vriendelijke groet..

Citrix esc met Speedpassion 13,5. Kan je met de meeste wedstrijden wel meedoen. Bestellen kan je die bij the-border

Heb ik nog een vraagje wat voor pinion wordt er meestal gebruikt. Zit nu een spur 84 op. Bedankt voor de tip van de motor heb net motor besteld.

Bij een speedpassion 13.5 V3.0 zou ik in eerste instantie gaan voor een FDR van 4.5

Zou bij het standaard meegeleverde spur uit komen op :

IDR T3 = 38/20 = 1.9
Spur * IDR / FDR = Pinion
84 * 1.9 / 4.5 = 35.46666..

Pinion van 35 zou dus een optie zijn.

Iternal Drive Ratio
IDR = Aantal tanden Diff. of Spool / Aantal tanden Pully (naast Spur )
Final Drive Ratio
FDR = IDR * Spur/Pinion

Spur van 74 zou dan met de zelfde pinion uit komen op 4.017
Spur 74 en Pinion 31 = 4.535

Ik weet alleen niet of een spur van 84 en een pinion van 35 passen in een X-Ray. m.b.t. de motor positie

Andre

Dus als ik het goed begrijp er zit nu een spur in van 84 t / 48 orgineel xray. Dan een pinion van 29t ? Motor van 13.5t. En zit ik goed? Alvast bedankt voor de info.

Gewoon doen! niet denken ;)
Neem er ook dan meteen die cirtix regelaar bij en je hebt een prima setje! Voor de meeste banen moet je geloof ik een 4.0 FDR rijden. Dus een 76 tands spur en een 36 tands pinion zijn dan het best geschikt (kom je op 4.01 uit). Van RW racing heb je speciale spurs voor xray's. ( RW Spur Gear XRAY 76T 48DP/76T en de pinion Robitronics aluminium hard anodized pinion gear 48dp 36t rw4836a :: Pinions 48DP :: Pinions and Spur Gears :: The Border Online RC Shop ) Zijn veel gebruikt en goede kwaliteit.

Die ga ik even bestellen, spur en pinion heb nu een meter van 10.5t.

Back