Hulp nodig ivm een experiment.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Omdat ik met een eigen ontwerp auto bezig ben heb ik jullie hulp nodig.

Ik wil een beetje experimenteren met de aandrijving, maar doe dit op een simpele en goedkope manier.
De chasisplaat wil ik maken uit 3 mm triplex (met de nodige versterkingen). het hoeft geen fancie ding te worden, als hetgeen ik wil testen maar werkt.
Omdat het voor mij al een kleine 30 jaar geleden is dat ik me met rc electro auto's bezig hield weet ik niet veel meer over de maatvoering.
Nu ben ik opzoek naar de maatvoering van een 1:12 auto.

Wat is de lengte en breedte van deze klasse?
Wat is de Spoorbreedte?
Hoe groot is de wielbasis?

Verder ben ik nog op zoek naar een setje voorwielen die op een 3 mm as passen (eventueel monteer ik er wel vliegtuig wielen op, dat past ook) en naar achterwielen waarvan de binnendiameter van de velg minimaal 31 mm is.

Wie kan en wil mij helpen met het vinden van deze info en de benodigde materialen.

De motoren worden standaard borstelloze motoren (buitenlopers) die ik voor een paar centen op de kop heb getikt. Het wordt direct drive met de motoren in de wielen, of de motoren als wiel zelf mits ik banden vind die ik op de motoren zelf kan plakken.

De motoren heb ik dus al, net zoals de regelaars, die heb ik ook al. Ook de voorwielophanging heb ik al liggen.

Nu ben ik opzoek naar de maatvoering van een 1:12 auto.

Wat is de lengte en breedte van deze klasse?
Wat is de Spoorbreedte?
Hoe groot is de wielbasis?

Goedemorgen, de koffie is nog niet op, maar hier zijn de maten van mijn Associated RC12R5:

lengte: 33mm (body)
breedte: 17mm (body)

Spoorbreedte voor: 16 mm (zonder shims)
Spoorbreedte achter: 17 mm (met 3 shims)

Wielbasis: 19,1 mm (hart tot hart)

Succes!

Groet Robert

lengte: 33mm (body)
breedte: 17mm (body)

Spoorbreedte voor: 16 mm (zonder shims)
Spoorbreedte achter: 17 mm (met 3 shims)

Wielbasis: 19,1 mm (hart tot hart) ....

Volens mij ben je in de war met de "Matchbox" klasse .... ;-)

vanwaar wil je 3mm triplex gebruiken? 1 botsing en de boel kan al compleet versplinteren. is abs dan geen beter idee?

Volens mij ben je in de war met de "Matchbox" klasse .... ;-)

Daarom staat er ook dat ik de koffie nog niet op had... was nog niet (of eigenlijk net) wakker...

Maar op dat meet ding wat ik probeerde te gebruiken vannochtend stond inderdaad cm-ters

GRoet Robert

Heren bedankt, als alles meezit wordt vrijdag alles in elkaar gezet.

@Cheeta, triplex omdat het zo goedkoop mogelijk moet zijn en 3 mm triplex heb ik meer dan genoeg.

hmm ik vrees toch dat 3mm triplex heel snel gaat splinteren en daardoor de harde toplaag eraf valt en de zachte binnenkant zal breken. abs of kunststof is toch ook niet zo heel duur en zal een hoop herstel werkzaamheden schelen?

maar wat is precies de opzet van dit experiment mogelijk dat er dan meer duidelijk wordt?

Ik wil alleen maar iets testen ivm de aandrijving, hij hoeft alleen maar te laten zien dat de geplande aandrijving werkt, misschien zien jullie die dan wel op een andere manier weer terug.

Back