Hulp nodig met aankoop RC auto, NLxRCFreak

(Ik had deze perongeluk op gezocht forum gezet, kan een forum-baas die verwijderen :$)

Hey mede RCFreaks

Ik ben Diego en nieuw op dit forum, ik houd al jaren van allerlei soorten modelbouw, maar wat trekt me het meest? R/C natuurlijk, wie vind het nou niet leuk. Nou ben ik een beetje uit het speelgoed gegroeid en wil serieuzer aan de slag met auto's. Ik heb ook wel heli's gevlogen (wel goede maar toch beginnersmodelletjes, coaxiaal enz.) en dat was echt fun, maar auto's zijn meer mijn ding.

Nou, hier zijn mijn "eisen"(zo'n deprimerend woord :P):
Onroad of ofroad maakt niet uit.
Topsnelheid: minimaal 40 km/h
Merk: niet echt voorkeur, traxxas is altijd leuk maar niet in mijn budget (tweedehands misschien, een LaTraxx rally lijkt me fun fun fun)
Budget: MAX. €100
Brandstof: ben nog geen 14 maar kan mij het wat, zolang het maar rijd

Heb duinen in de buurt (Tilburg: loonse en drunense duinen) en industrietereinen zat, (Tilburg: Industriestad :3)

Alvast bedankt freakz xD

(Ik had deze perongeluk op gezocht forum gezet, kan een forum-baas die verwijderen :$)

Hey mede RCFreaks

Ik ben Diego en nieuw op dit forum, ik houd al jaren van allerlei soorten modelbouw, maar wat trekt me het meest? R/C natuurlijk, wie vind het nou niet leuk. Nou ben ik een beetje uit het speelgoed gegroeid en wil serieuzer aan de slag met auto's. Ik heb ook wel heli's gevlogen (wel goede maar toch beginnersmodelletjes, coaxiaal enz.) en dat was echt fun, maar auto's zijn meer mijn ding.

Nou, hier zijn mijn "eisen"(zo'n deprimerend woord :P):
Onroad of ofroad maakt niet uit.
Topsnelheid: minimaal 40 km/h
Merk: niet echt voorkeur, traxxas is altijd leuk maar niet in mijn budget (tweedehands misschien, een LaTraxx rally lijkt me fun fun fun)
Budget: MAX. €100
Brandstof: ben nog geen 14 maar kan mij het wat, zolang het maar rijd

Heb duinen in de buurt (Tilburg: loonse en drunense duinen) en industrietereinen zat, (Tilburg: Industriestad :3)

Alvast bedankt freakz xD

Latrax rally is een leuk karrertje. Met 2s erin gaat hij als een speer.

Onroad of offroad maakt niet uit zeg je... Maar je hebt duinen enz in de buurt.Lijkt mij offroad dan.Ipv latrax rally zou ik dan eerder naar de latrax teton kijken. Of een hpi mini recon ofzo.Ook brandstof mag zeg je, als het maar rijd. Laat dat nu net een minpuntje zijn, rijden zal hij zeker maar je moet geregeld eens terug afstellen dus goed blijven rijden zal die zeker niet doen. Elektro ook niet trouwens als je niet af en toe onderhoud pleegt en eens alles nakijkt/vervangt waar nodig. Niet aanvallend bedoeld maar ik denk dat jij zo iemand bent die de hobby wel wil beoefenen maar dan enkel het rij gedeelte, er verder ook geen cent in wil steken en de auto moet het maar gewoon goed blijven doen. Spijtig genoeg kan dit niet,lees je even eerst goed in over de hobby en kijk dan eens waarin je interesse hebt (onroad, offroad, welke schaal enz) en spaar dan gewoon voor een auto die het best bij je past. Er waren er al zoveel voor jou die er dan na een paar weken/maanden mee stoppen wegens een verkeerde keuze auto. De latrax rally kan dan inderdaad een leuke wagen zijn maar kijk bijvoorbeeld eens even naar de rijhoogte,tenzij je binnen rijd of op een zeer strak nieuw aangelegde asfalt ofzo zal je er niet ver mee komen. Dit zijn leuke dingetjes voor erbij te hebben maar als instap in de hobby kan je beter een wat groter/hoger model nemen. Buggy of truggy ofzo, komt zowel on als offroad goed weg.
Ik breek de latrax niet af, wil er zelf wel eentje, maar ik en veel anderen hier hebben dan ook de luxe om te kunnen kiezen uit een aantal modellen om te rijden.

Laatst bewerkt:
Back