Hulp nodig met HK F650X Quadcopter en Multiwii Pro

Beste Leden,

In het kort zoek ik deskundige hulp om mijn HK F650x goed werkend te krijgen.

Misschien heb ik iets te enthousiast inkopen gedaan maar nu ik eenmaal de spullen heb zou ik graag alles goed werkend hebben.

Ten eerste even mijn specs.
Quadcopter: HK f650X
Multiwii Pro met GPS
motoren: 4 x Brushless 1000 Kv
Regelaar: Qbrain 4x20A
Lipo : 2650 mah
Zender : DX6i
Ontvanger : Rx 620

Hoewel ik al heel veel jaren aan modelbouw doe is dit voor mij m'n eerste quadcopter.
Alles is gemonteerd maar ik heb problemen met het programmeren en uploaden van de software voor de Multiwii.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar krijg de Multiwii niet werkend ?... via de Arduino software probeer ik steeds de software te uploaden en dat zou dan geslaagd zijn, vervolgens probeer ik via de multiwii configurator te kijken of hij ergens op reageert maar alles blijft dood
waar doe ik iets verkeerd... ben ondertussen moedeloos .

wellicht is er iemand in de buurt van Hoorn die de hele boel draaiend kan maken ?

ik hoor graag van jullie.

groeten,
Ruben

Heb je dit document al eens gelezen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/463565377X19082X13.pdf

is niet specifiek voor jouw MultiWii controller maar legt wel uit hoe het board succesvol te flashen en voor het eerst aan te sluiten op je pc / multiwii conf.

Verder staat hier ook nog eea aan documenten, waarvan een deel speciaal voor jouw controller: https://www.hobbyking.com/hobbyking...i_PRO_Flight_Controller_w_MTK_GPS_Module.html

Er staan ook een aantal voorbeeld config.h bestanden in die werken met jouw controller. Kan handig zijn omdat je dan niet zelf hoeft uit te zoeken welke sensoren er precies gebruikt worden en hoe ze gepositioneerd zijn etc. Wel even goe ddoorlopen of er aan (en uit) staat wat je wel of niet wilt gebruiken.

Om eerlijk te zijn is het aan de praat krijgen van de connectie tussen multiwii config en je FC erg simpel en kan je eigenlijk niet zoveel fout doen (MultiWii 2.3 op je board flashen via arduino omgeving, arduino spul sluiten en via dezelfde comport verbinding maken tussen je MultiWii controller en multiwii config.)

Is je FC neit gewoon kapot oid? Krijg je hem wel succesvol geflasht via het arduino programma?

Hallo Maarten,

Op de site van hobbyking staan inderdaad erg veel bestanden met uitleg en om te uploaden.
Ook youtube staat behoorlijk vol met info en tut's

Ik denk niet dat het board stuk is aangezien hij het wel deed , nadat hij niet reageerde op mijn ze der signalen was ik in de veronderstelling dat ik niet de juiste software had geüpload.
Daarna heb ik per ongeluk versie 2-1 geüpload en doet hij niets meer .. Versie 2-3 (de laatste) kan ik dan weer nergens vinden.

Ik ga jouw bestanden eens op m'n gemak bekijken en kom er dan op terug

Groeten,
Ruben

Mijn geduld raakt nu toch echt helemaal op met de multiwii !!!

Ik heb enorm veel arduino uploads gedaan en soms lukken ze en sommige ready made bestanden kloppen niet want die moeten toch nog aangepast worden.

Ik hoop dat er hier iemand is die uitkomst kan bieden ?

Alvast bedankt

Vergeet ik er even bij te vertellen dat als de uploads wel lukken ik vervolgens via de multiwiiconf. Helemaal niets merk.. Alles is dood. De com poort goed ingesteld maar het board doet niets.

Ook knipperen er geen ledjes als je het board beweegt ?... Verschillende ledjes branden allemaal constant

Iemand een idee ?

Ik heb zelf ook een MultiWii Pro van Hobbyking, eerst had ik ook wat problemen maar dat is uiteindelijk goed gekomen. Hier is de sketch die ik gebruik: http://1drv.ms/1fYNo1L
Die sketch werkt alleen voor de Hobbyking MultiWii Pro met of zonder GPS.

Nu heb ik zelf ook al een stukje code gemaakt die de Return To Home functie toevoegt, iets wat een MultiWii normaal niet heeft. Ik weet nog niet of het 100% goed werkt want ik heb het nog niet goed kunnen testen maar hier is de aangepaste sketch met de RTH functie. Hiervoor moet je wel een GPS Module hebben! http://1drv.ms/1fYNDtW

Ik hoop dat het nu wel gaat werken, anders is er misschien gewoon iets kapot in je MultiWii bord!

Ik heb zelf ook een MultiWii Pro van Hobbyking, eerst had ik ook wat problemen maar dat is uiteindelijk goed gekomen. Hier is de sketch die ik gebruik: http://1drv.ms/1fYNo1L
Die sketch werkt alleen voor de Hobbyking MultiWii Pro met of zonder GPS.

Nu heb ik zelf ook al een stukje code gemaakt die de Return To Home functie toevoegt, iets wat een MultiWii normaal niet heeft. Ik weet nog niet of het 100% goed werkt want ik heb het nog niet goed kunnen testen maar hier is de aangepaste sketch met de RTH functie. Hiervoor moet je wel een GPS Module hebben! http://1drv.ms/1fYNDtW

Ik hoop dat het nu wel gaat werken, anders is er misschien gewoon iets kapot in je MultiWii bord!

Ik ga deze sketch meteen proberen te uploaden, ben zeer benieuwd of het gaat werken.
Overigens vraag ik mij af of ik het arduino uploaden wel goed doe ?... het is toch gewoon uploaden en klaar ?.. of moet er in de sketch nog van alles aangepast worden ?

alvast bedankt !!

Eindelijk lijkt het er op dat het board werkt.
In de MultiwiiConf zie ik nu eindelijk alle gegevens van het board en reageert hij op alle bewegingen.

Was dus toch een kwestie van de juiste sketch uploaden en blijkbaar luistert dit heel nauw.

Nu eens kijken of ik mijn zender er op aan kan sluiten en dan ook alle acties in de multiwiiconf kan uitlezen

alvast heel erg bedankt voor de sketch !!

wordt vervolgt

Mijn multiwii board geeft alle bewegingen nu mooi zichtbaar in mijn MultiWiiConf programma.
Ook mijn zender signalen zijn zichtbaar in dat programma dus blijkbaar komt alle data op het Multiwii board binnen.

Op dit moment is het probleem dat geen van de 4 motoren enig teken van leven geeft terwijl ik die volgens de omschrijving goed heb aangesloten.

Iemand een idee ?

Mijn multiwii board geeft alle bewegingen nu mooi zichtbaar in mijn MultiWiiConf programma.
Ook mijn zender signalen zijn zichtbaar in dat programma dus blijkbaar komt alle data op het Multiwii board binnen.

Op dit moment is het probleem dat geen van de 4 motoren enig teken van leven geeft terwijl ik die volgens de omschrijving goed heb aangesloten.

Iemand een idee ?

Wat ik al zei in het PB, even zeggen welke ESC's je gebruitk, dan kan ik je waarschijnlijk weer verder helpen!

Hoi Ruben, mooi dat het gelukt is. Je moet uiteraard in config.h diverse instellingen maken voordat je een sketch upload. MultiWii is in het begin een kwestie van VEEL lezen en zoeken! Staan diverse basis tutorials op ht net waar je veel van leert! Suc6

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ja wat betreft de.motoren: je moet ze calibreren, min throttle, max throttle, mon command , min check en max check instellen. Ook moet je eerst je bkardje "armen" voordat je stick input wordt doorgegeven richting escs etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back