hulp nodig met mijn carburatuer van mijn kyosho alpha 3

hey mensen

ik heb een vraag weet iemand hoeveel slagen je de carburateur moet zetten om stationair te laten lopenzonder dat hij er met volle gang vandoor gaat

want als ik hem nu start dan gaat hij er als een speer vandoor en als ik dan de rem in druk valt hij uit kan iemand me uitleg geven en tips

groeten yngwie

stationair schroef zo afstellen dat je een spleetje van ongeveer 2 mm hebt als je in de carb kijkt.
auto starten en dan met de hand de schuif dicht duwen en dan verder gaan afstellen tot dat de auto zo hard draait als je zelf wilt.
mocht de auto dan toch nog weg willen, dan de koppeling nakijken.
dit is waarschijnlijk een 2 schoens koppeling en daar is de veer nogal zwak van

Wat jij hier vertelt doet mij meer denken aan je IDLE schroef..

Ik denk dat je idle te hoog staat, waardoor je banden vanzelf beginnen te draaien zonder dat je gas geeft.

Wat jij hier vertelt doet mij meer denken aan je IDLE schroef..

Ik denk dat je idle te hoog staat, waardoor je banden vanzelf beginnen te draaien zonder dat je gas geeft.

ja want als je hem start dan geeft hij zelf een dot gas en kan ik er niks aan doen pas na paar seconden loopt hij bar slecht stationair
en doet hij niks anders dan voluit gas geven tenzij ik de rem in druk dan stopt hij maar dan valt hij ook uit

snap er niks van
heb al vanalles geprobeert namelijk

Laatst bewerkt:
Hoe is de trim ingestelt? Als de trim verkeerd staat kan de motor ook vol gas starten....

Verder raad ik je aan om terug te gaan naar de basis instelling, Kyosho heeft dat goed uitgedocterd en moet gewoon werken.

Hoe is de trim ingestelt? Als de trim verkeerd staat kan de motor ook vol gas starten....

Verder raad ik je aan om terug te gaan naar de basis instelling, Kyosho heeft dat goed uitgedocterd en moet gewoon werken.
ja dat snap ik maar heb geen boekjes ervan daarom

hoe hoort je trim te staan als ik vragen mag

Het is zo simpel om te zeggen dat je geen boekjes hebt.... Ieder beetje gerenomeerd merk heeft alles online staan en dus ook Kyosho:
KYOSHO | SUPPORT

De trim moet je zo instellen dat het gas op de motor onder een lichte verrdruk is dicht geduwd. Dat is het punt dat als je remt de gasbediening niet meer beweegt en als je gas geeft de servo een klein beetje moet bewegen voordat die de carburateur mee laat bewegen.

Back