Hulp nodig met schoolproject! (reddingsrobot)

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Dennisvh, 1 okt 2016.

  1. Dennisvh

    Dennisvh

    Lid geworden:
    1 okt 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    kerkdriel
    Hallo,

    Dit is mijn eerste topic en ik kan daarnaast ook al meteen zeggen dat ik een beginner ben op het gebied van modelbouw.

    Momenteel zit ik in mijn 2e jaar technische bedrijfskunde op Technische Universiteit in Eindhoven. Nu moet ik een project maken waarin wij een robot maken die op afstand bestuurbaar is en die dingen op moet kunnen pakken(figuurtjes van 12 cm die mensen moeten voorstellen).

    Voor het rij mechanisme hebben wij gekozen voor rupsbanden die we afzonderlijk moeten kunnen besturen. Oftewel 1 motor voor elke rupsband, dit is zodat we de robot kunnen laten draaien op de plek zelf.

    De rupsbanden willen we kopen en we willen gebruik maken van 2 wielen per rupsband en achterwiel aandrijving. De rupsbanden zullen rond de 50cm lang zijn dus de lengte is rond de 25 cm.

    Mijn vragen gaan vooral over motoren:

    Aan wat voor motoren moet ik denken, rekening houdend met torque en rpm en wrijving? (totaal gewicht van 2 kg, snelheid rond de 50mm per seconde)

    Hoe bevestig ik de motoren aan de wielen? Moeten er tandwielen tussen? (Motoren moeten 12V zijn en maximaal 25 watt.)

    Elke tip en elk advies is meegenomen.
    Mocht ik op het verkeerde adres hiervoor zijn laat het me dan aub weten.
     
  2. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Je kan je vraag ook bij de modeltruckers stellen, daar zijn genoeg mensen bezig met rupsen en hydroliek (graafmachines) misschien meer kans op goede antwoorden
     
  3. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    (Ik was net verbaasd over het feit dat er op meerdere locaties deze vraag gesteld werd, blijkt hier het advies gegeven te zijn...............)

    Misschien eens ZELF alle topics van tanks / graafmachines doorkijken???
    Zelf kom ik hier weinig, maar na een enkele zoekopdracht, kreeg ik meteen al voldoende informatie.
    Of verwacht je alles kant en klaar op een presenteerblad? :D:D:);)
     

Deel Deze Pagina