Hulp nodig met zoeken van geschikt bouwpakket

• Topicstarter Topicstarter xyus
  • Startdatum Startdatum
X

xyus

Guest
Hey allemaal,
Deze zomer ben ik van plan een bouwpakket te kopen en een hele getunde auto te maken maar hiervoor heb ik wat info nodig:

Zijn er bouwpakketten zonder motor, servo enz... en hoeveel kosten deze?
en wat zijn de beste on-road voor een goed bedrag (dus nie al te duur)

that's all
greetz xyus

De meeste bouwpakketten zijn zonder motor...
verder moet je wat meer info geven over wat je wil.. 1:10, 1:8 brandstof electro etc etc....

De meeste top wagens (electro & sommige brandstof) worden geleverd zonder electronica. Als je een R(eady)T(o)R(un) set hebt, dan betekend het dat je eigenlijk meteen uit de doos kan rijden.

Bij Tamiya (Electro) wordt meestal wel een motor & een meganische regelaar in gedaan, maar bijvoorbeeld bij de TA04 wordt dat niet gedaan.

Bij de andere electro merken (Xray ,Corally etc.) wordt helemaal geen electronica geleverd.

Bij nitro verschilt het ook wel. Je hebt auto's waar een motor bij wordt geleverd, en waar geen motor bij wordt geleverd. Je hebt bijvoorbeeld "Tamiya TG10" daar zit een motor bij, maar bijvoorbeeld bij een Serpent Vector zit geen motor bij. (Bij sommige vectors weer wel toch :roll:).

Maar je moet er eigenlijk vanuit gaan dat als je een auto koopt, dat je er altijd een zenderset bij moet kopen, en een startset voor nitro (of een elec regelaar , accu , lader voor een electro model)

xyus zei:
Hey allemaal,
Deze zomer ben ik van plan een bouwpakket te kopen en een hele getunde auto te maken maar hiervoor heb ik wat info nodig:

Zijn er bouwpakketten zonder motor, servo enz... en hoeveel kosten deze?
en wat zijn de beste on-road voor een goed bedrag (dus nie al te duur)

that's all
greetz xyus

Mja... beantwoord eerst eens voor jezelf de volgende vragen, dan kunnen we je verder helpen.
- tourwagen, groep-C, truck of F1
- brandstof of electro
- straatrijdeer, clubrijder of wedstrijden op (inter)nationaal niveau.
- schaal 1:18, 1:14, 1:12, 1:10, 1:8, 1:6, 1:5, 1:4

Wat versta je onder tunen, tunen is opwaarderen, als je een kale auto koopt met een snelle motor heet dat eigenlijk niet tunen :)

Veel modellen komen inderdaad met een motor, pas als je het in de wedstrijdmodellen gaat zoeken kom je bij modellen zonder motor en die uit de doos geen tot amper "tuning" nodig hebben.

jah,

Ik wil een 1/10 rally of racing r/c car beginnen en op brandstof,

Maar kan een rally auto zoals de Impreza met de juiste banden op gras rijden?

xyus

makkelijk alleen hij moet dan wel een beetje hoger op zijn wielen staan of het gras mowet kort zijn want anders remt het gras je ongeloofelijk af, als je er dan uiteindelijk toch mee gaat offroad rijden (waar is rally anders voor) neem er dan wel een binnekap bij als je toch uitkomt op een electro
en de kap zegt niks over het rijden op de ondergrond

je kan toch ook met een dodge stratus kap offroad gaan(als je dat wilt)

ronnie

een echte onroad auto kun je niet fatsoenlijk laten rallyen! de ophanging, demping, rijhoogte en eigenlijk ook andere delen die de sterkte en gewicht van een chassis bepalen zijn dan echt verschillend aan een rally.

je rijhoogte verhogen en rallybanden monteren kan wel, maar naar mijn mening een niet echt goede oplossing

Als je dus offroad wilt zou ik een rally nemen, en die eventueel aanpassen dat die wel onroad kan, andersom niet

Back