Hallo heren,
Sinds kort ben ik weer geïnfecteerd met het modelbouw virus. Een aantal jaren geleden ben ik eigenlijk van de een op andere dag gestopt en heeft mijn hobbyhok sindsdien een mooi laagje stof ontwikkeld.
Deze stofdeken is inmiddels verwijderd, de werkbank is weer helemaal strak en voorzien van een nieuwe laag lak.
Inmiddels zijn een paar zwevers gereanimeerd, maar ik heb erg veel zin en inspiratie om een nieuw bouwproject te starten.
Mijn voorkeur gaat uit naar een volledig houtbouw project, liefst in kit vorm.
Nu heb ik al het een en ander bekeken, maar kan niet echt een leuke uitdaging vinden die aan mijn eisen voldoet.
Hieronder een overzicht van mijn voorkeuren;
- sport/prestatie zwever van max 3mtr span
Of
- oldtimer schaal bak van max 3,5mtr
- X of T stabilo (geen V dus)
- besturing minimaal hoogte, rudder, aileron (spoilers en flaps geen probleem)
- motorisering maakt niet uit, uiteraard bij een schaalbak niet
- goede thermiek eigenschappen
- liefst kit vorm (eventueel scratch build is wel een mogelijkheid)
Ik heb redelijk wat ervaring met bouwen, mag best wel een uitdaging zijn.
In verband met mijn gebrekkige kennis van de huidige beschikbare mogelijkheden bij de verschillende shops, heb ik hulp nodig bij mijn keuze.
Als de keuze gemaakt is, dan is een bouwverslag uiteraard een van de mogelijkheden
Eric
Sinds kort ben ik weer geïnfecteerd met het modelbouw virus. Een aantal jaren geleden ben ik eigenlijk van de een op andere dag gestopt en heeft mijn hobbyhok sindsdien een mooi laagje stof ontwikkeld.
Deze stofdeken is inmiddels verwijderd, de werkbank is weer helemaal strak en voorzien van een nieuwe laag lak.
Inmiddels zijn een paar zwevers gereanimeerd, maar ik heb erg veel zin en inspiratie om een nieuw bouwproject te starten.
Mijn voorkeur gaat uit naar een volledig houtbouw project, liefst in kit vorm.
Nu heb ik al het een en ander bekeken, maar kan niet echt een leuke uitdaging vinden die aan mijn eisen voldoet.
Hieronder een overzicht van mijn voorkeuren;
- sport/prestatie zwever van max 3mtr span
Of
- oldtimer schaal bak van max 3,5mtr
- X of T stabilo (geen V dus)
- besturing minimaal hoogte, rudder, aileron (spoilers en flaps geen probleem)
- motorisering maakt niet uit, uiteraard bij een schaalbak niet
- goede thermiek eigenschappen
- liefst kit vorm (eventueel scratch build is wel een mogelijkheid)
Ik heb redelijk wat ervaring met bouwen, mag best wel een uitdaging zijn.
In verband met mijn gebrekkige kennis van de huidige beschikbare mogelijkheden bij de verschillende shops, heb ik hulp nodig bij mijn keuze.
Als de keuze gemaakt is, dan is een bouwverslag uiteraard een van de mogelijkheden

Eric
Laatst bewerkt: