Hulp nodig voor men eerst 1/10 off-road electro

• Topicstarter Topicstarter kohns
  • Startdatum Startdatum
K

kohns

Guest
Mijn zoontje heeft een Losi MINI-LST2... en nu wil papa ook wel wat.
Ik zoek een 1/10 off-road electro voor in het gras te rijden.
Wat ik heel belangerijk vind is een lange rijtijd. Bij de MINI-LST2 van mijn zoonje moet ik om de 10-15 minuten de batterij vervangen. En dat vind ik nogal krap.
Ik dacht aan een budget van 600-700 euro voor alles.

Alvast bedankt voor de hulp.

Hey, batterijen ga je zo wie so moeten vervangen/opladen hé als je langer wil rijden.
Er zijn bv ook batterijen met een hogere inhoud (mah), deze geven ook langere rijtijden maar ook langere laad tijden.

Als het gewoon is om je wat te amuseren in een veld kan je mss eens denken over de Losi Highroller, deze kost RTR een 199 Euro. Je hoeft er enkel nog een accu pack en lader voor aan te schaffen.

Of de Losi Desert Truck, maar die ligt iets lager dan de Highroller. En aangezien je in gras wil rijden lijkt me de Highroller de beste en goedkoopste oplossing.

Bedankt Celle voor de info.

Zo hoog is het gras in mijn tuin nu ook weer niet dat het een Losi Highroller moet zijn. Ik rij er nu vlot door met de Losi Mini-LST2.
Ik zoek eigenlijk iets professioneler waar ik later ook nog wat aan kan hebben/sluitelen (eventueel racen enzo)... dus het mag gerust wat duurder :rolleyes:

Traxxas Slash, brushless ready, is onverwoestbaar. Is alleen wel 1/10 maar qua afmetingen kan het makkelijk een 1/8 zijn

staat een mooie brushless 1/8 losi buggy inclusief lader te koop op dit forum. valt binnen je budget, is professioneel en je kunt er evt wedstrijden mee gaan rijden....

@drkdgglr, @mixit

Beiden zeggen jullie 'under the covers' dat ik naar een 1/8 model moet gaan?
Ga ik beter naar 1/8 dan?

dat mag je helemaal zelf bekijken!
als je advies vraagt, krijg je 100 verschillende goedbedoelde adviezen. iedereen heeft zijn eigen voorkeur. zeker met jouw budget is er veel mogelijk en heb je dus veel keus. neem de tijd om rond te kijken wat er op de markt is en bepaal dan wat je leuk lijkt. ik heb zelf een 1/12, 1/10 en 1/8 offroad en ik vind ze allemaal leuk.

@mixit een slash is echt niet te vergelijken met een sc-8 :confused:

Daar heb ik helemaal niks over gezegd ! Qua afmetingen zou een slash gemakkelijk een 1/8 kunnen zijn omdat hij zo groot is.

@drkdgglr, @mixit

Beiden zeggen jullie 'under the covers' dat ik naar een 1/8 model moet gaan?
Ga ik beter naar 1/8 dan?

Nee, Ik raad de Slash aan, die is 1/10 maar qua afmetingen is hij 1/8. Ik raad hem alleen aan omdat hij heel stevig is. Niet omdat hij groot is.

Je kan ook voor een HPI E-firestorm gaan, die is wel gewoon 1/10 volgens de afmetingen

Laatst bewerkt door een moderator:
De HPI E-firestorm lijkt mij een mooie auto.
Ik zag dat ie in kit te bestellen is: HPI Racing E-FIRESTORM FLUX RTR (Brushless)
Maar is ie dan compleet... wat heb ik allemaal nog nodig buiten die kit om er ook nog plezier aan te hebben:
- snellader?
- extra batterijen?
- ab?
- ... ?

Wel wil ik een hele goede autonomie, als het kan 30 mins ???
Ik schrik er niet van om een beetje te sleutelen ;)en hem te modden om hem een grotere autonomie te geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Celle voor de info.

Zo hoog is het gras in mijn tuin nu ook weer niet dat het een Losi Highroller moet zijn. Ik rij er nu vlot door met de Losi Mini-LST2.
Ik zoek eigenlijk iets professioneler waar ik later ook nog wat aan kan hebben/sluitelen (eventueel racen enzo)... dus het mag gerust wat duurder :rolleyes:

Ok, dan zou ik eens kijken op de HPI website.
De link naar electro off-road cars:
RC Cars: Blitz RTR, Nitro Monster King, Savage 5T, RTR Crawler King & more at HPI Europe

*waar Flux bijstaat wil zeggen dat deze brushless is.

De Firestorm Flux is mss iets voor jou?
Firestorm +-390 Euro

De firestorm heeft een rot differentieel die gaat de hele tijd stuk.:mad:
Ik had hem eerst brushed toen ging het differentieel en bestelde ik ook gelijk een brushless set van eZrun.
Alles geinstaleerd en na ong 5 acculadingen weer stuk:confused:
toen heb ik hem maar verkocht

Ik zou zelf ook voor iets van Traxxas gaan zie http://www.traxxas.com/products/trx_electric.htm hier voor modellen:

Precies zoals hier al eerder vermeld staat je zult veel verschillende adviezen krijgen. Bekijk wat je zelf leuk lijkt, er zijn ook genoeg Youtube filmpjes te bekijken waar je een indruk krijgt van de auto (niet naar de commercials kijken maar naar de home movies). Maak een keuze uit een paar modellen en ga je dan in de + en - van deze modellen verdiepen. Trek hieruit je conclusie en kies voor de auto die het beste bij je past.

De firestorm heeft een rot differentieel die gaat de hele tijd stuk.:mad:
Ik had hem eerst brushed toen ging het differentieel en bestelde ik ook gelijk een brushless set van eZrun.
Alles geinstaleerd en na ong 5 acculadingen weer stuk:confused:
toen heb ik hem maar verkocht

Lijkt me dan toch aan jouw montagewijze liggen, nog nooit een probleem met het diff gehad, en erg zachtzinnig ga ik er toch echt niet mee om. Ik zou is proberen bij een jump niet vol gas te landen zal waarschijnlijk al een stuk schelen.

Ik zag dat ie in kit te bestellen is: HPI Racing E-FIRESTORM FLUX RTR (Brushless)

Dat is geen kit, dat i ready to run/rock/ride
Als je een budget van 700 euro hebt, en je wilt lang rijden, koop dan een lipo startpakket, bij pkracing hebben ze die. Als je een accupack van 2S(2 cellen lipo) hebt en 8000 mah, kun je ongeveer een uur achter elkaar rijden, zou dat genoeg wezen :p

Dat is geen kit, dat i ready to run/rock/ride
Als je een budget van 700 euro hebt, en je wilt lang rijden, koop dan een lipo startpakket, bij pkracing hebben ze die. Als je een accupack van 2S(2 cellen lipo) hebt en 8000 mah, kun je ongeveer een uur achter elkaar rijden, zou dat genoeg wezen :p

Neem dan liever 2 packs van 4000 mAh dan kun je afwisseld met de juiste lader on af gebroken blijven rijden :mrgreen:

Back