Hulp PWS Zweefvliegtuigen

Beste meneer/mevrouw,

Wij zijn Luuk Korsten, Barend Schram en Olivier Morssink uit 5 havo, en wij willen voor ons profielwerkstuk (PWS) onderzoek doen naar zweefvliegtuigen waarbij we het gewicht variëren. We zijn van plan om een modelzweefvliegtuig te bouwen en dit met behulp van een lanceerinstallatie te laten vliegen.

We hebben echter nog geen ervaring met het bouwen van zweefvliegtuigen, vandaar deze thread. Wij hopen in contact te komen met een ervaren modelbouwer om vragen te kunnen stellen en tips te krijgen. Het liefst zouden we een fysiek gesprek voeren, maar we staan ook open voor een videogesprek.
Ook als u niet met ons in gesprek kunt of wilt gaan, waarderen wij alle tips die u via deze thread met ons kunt delen.

Mocht u interesse hebben, dan horen wij dat graag via een reactie op deze thread of per e-mail via 140081@edu.pcc.nu.

Met vriendelijke groet,
Luuk, Barend en Olivier
PCC Het Lyceum, Alkmaar

Je kunt dit eens lezen . . .

Toevoegen van gewicht wordt in de praktijk soms gedaan; in de modelvliegerij, en in het echt ('mandragend').

Succes!

PWS, dat is alweer 20 jaar geleden voor mij! (nou voel ik mij oud).

Wat is verder jullie kader voor je onderzoek?

- Is het vrije vlucht of moet ie bestuurbaar zijn?
- Wat ga je allemaal meten? Acceleratie bij lanceren, bereikte hoogte, gevlogen afstand, snelheid?
- Hoe ga je dit meten? Hoe ga je de variabelen constant houden?

Als ik jullie was zou ik dit indoor (gymzaal doen). Toevallig zat ik laatst een YouTube kanaal te kijken dat erg interessant is voor jullie. Alle 10 video's zijn redelijk kort en een aanrader:

Kanaal:

Eerste video

Laatst bewerkt:
Back